۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
غروب فردا بهترین فرصت رصد آسمان

شامگاه جمعه ۱۵ فروردین، سیاره ناهید تنها ۰.۳ درجه جنوب خوشه باز ستاره‌ای پروین قرار می‌گیرد و امکان عکاسی از این پدیده زیبا پس از غروب خورشید در افق غربی فراهم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از انجمن نجوم آماتوری ایران، ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه ظهر امروز، پنج شنبه ۱۴ فروردین ماه، ستاره سرپیکر پسین (پولوکس) از صورت فلکی "دو پیکر"، حدود ۴.۹ درجه ای شمال کوژماه قرار می‌گیرد.

همچنین ساعت ۱۰ و ۵۵ دقیقه (وضعیت نور روز) جمعه، ۱۵ فروردین ۹۹، خوشه زیبای کندوی عسل (M۴۴ یا Beehive) در صورت فلکی خرچنگ یا سرطان (Cancer) فقط ۱.۳ درجه جنوب کوژماه قرار خواهد گرفت و علاقه مندان به نجوم می‌توانند بامداد جمعه قبل از روشنی هوا، همنشینی این اجرام را بر فراز افق شرقی مشاهده کنند.

به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، ساعت ۱۹ و ۶ دقیقه شامگاه جمعه ۱۵ فروردین، سیاره ناهید (Venus) تنها ۰.۳ درجه جنوب خوشه باز ستاره‌ای پروین (Pleiades) خواهد بود؛ بنابراین در این زمان بهترین فرصت برای رصد حتی با چشم غیرمسلح و عکاسی از این پدیده زیبا پس از غروب خورشید در افق غربی فراهم است.

جالب است بدانید که سیاره ناهید لحظاتی پس از تحویل سال نو امسال، به کمترین فاصله با مهر تابان و در روز ۵ فروردین ماه جاری به حداکثر کشیدگی شرقی رسید؛ این سیاره فردا بهترین شرایط و درخشندگی را به همراه طولانی ترین حضور در آسمان شامگاهی دارد.

کد خبر 417131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.