افزایش معنادار خشونت خانگی در اصفهان گزارش نشده است

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: معمولاً در چنین اوقاتی که زوجین دارای مشکلات خانوادگی و زناشویی بدون برنامه کاری و به طور مستمر در منزل هستند تعارضاتشان بیشتر می‌شود اما افزایش خشونت‌های معناداری مانند کودک آزاری یا همسر آزاری که منجر به تماس با ۱۲۳ شده باشد گزارش نشده است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مباحث پیرامون افزایش خشونت زوجین در دوران قرنطینه خانگی به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: میزان افزایش خشونت خانگی در بهزیستی استان هنوز ارزیابی نشده است و خبر منتشر شده در رسانه‌ها مربوط به مدیرکل مشاوره و خدمات روانشناختی بوده که اعلام شد تماس‌هایی که با خط ۱۴۸۰ و صدای مشاور در زمینه تعارضات زناشویی و مشکلات بین فردی گرفته شده سه برابر بیشتر از گذشته بوده است.

وی در تشریح این موضوع افزود: در این خبر هم اشاره شده بود که بیشتر خشونت‌ها در قالب اختلاف سلیقه در زمینه نحوه رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلای بیماری کرونا بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تحقیقات قبلی هم نشانگر این موضوع بود که در روزهای تعطیل مشکلات زناشویی بیشتر می‌شود به خصوص اگر برای گذران این تعطیلات برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد بنابراین هر نوع تعطیلی می‌تواند باعث افزایش مشکلات در بین زوجینی شود که تعارضات ریشه‌ای دارند اما به دلیل اشتغال وقت پرداختن به آن را نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: معمولاً در چنین اوقاتی که زوجین دارای مشکلات خانوادگی و زناشویی بدون برنامه کاری و به طور مستمر در منزل هستند تعارضاتشان بیشتر می‌شود اما افزایش خشونت‌های معناداری مانند کودک آزاری یا همسر آزاری که منجر به تماس با ۱۲۳ شده باشد را به ما گزارش نشده است.

کد خبر 417124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.