‌تمدید تعطیلی اصناف غیرضروری اصفهان تا ۲۰ فروردین‌ماه

رئیس اتاق اصناف اصفهان و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضرور تا بیستم فروردین‌ماه، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا تمدید شده است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شرایط متفاوت استان‌ها در خصوص گستردگی ویروس کرونا، اظهار کرد: در استانداری اصفهان و ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت کسب و کارها در شرایط کنونی را بررسی و آنالیز می‌کنیم و امیدواریم از ۲۰ یا ۱۶ فروردین‌ماه بتوانیم برخی از کسب و کارها را به چرخه فعالیت برگردانیم.

وی افزود: در صورتی که کسب و کارها به چرخه فعالیت در بازار بازگردند، موظف هستند بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدید مراجع بهداشتی و درمانی کشور فعالیت کنند اما در حال حاضر هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و تعطیلی اصناف غیرضروری تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی برای واحدهای صنفی در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازارها، تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر تحقق مطالبات اصناف هستیم و با بانک مرکزی برای حل مشکل اقساط برداشت شده از حساب اصناف مذاکره کرده‌ایم، همچنین تخصیص وام‌های کم بهره و بخشودگی‌های مالیاتی برای واحدهای صنفی را نیز پیگیری می‌کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: امیدواریم با تسهیلات دولت و مساعدت مردم، واحدهای صنفی قادر به ایستادن مجدد روی پای خودشان شوند و به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگردند، ما نیز به عنوان نماینده اصناف مطالبات مورد نظر واحدهای صنفی را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد.

دستورالعمل ارائه تسهیلات به اصناف تدوین می‌شود

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص ارائه تسهیلات به کسب و کارها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران آسیب اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: هنوز جزئیاتی از این تسهیلات به اتاق اصناف اصفهان اعلام نشده است و مقرر شده برای روند استفاده از این تسهیلات دستورالعمل‌هایی تدوین شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف یک حلقه یا زنجیره است، خاطر نشان کرد: برخی از کسب و کارها درآمدشان در ایام عید بیش از فعالیت آنها در طول یک سال است زیرا بسیاری از خریدهای بازار فصلی و مقطعی است. در شرایط کنونی همه اصناف، زنجیره‌وار دچار ضرر و زیان شده‌اند.

جهانگیری افزود: با بررسی دقیق میزان خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی بازار در پی شیوع ویروس کرونا، اصناف را بر اساس میزان آسیب‌های مالی‌شان اولویت بندی کرده‌ایم و لیست آنها برای استانداری اصفهان ارسال شده است، بر این اساس صنوفی همچون رستوران‌ها، کفش‌فروشان و پوشاک فروشان به عنوان سرلیست اعلام شده‌اند.

وی اضافه کرد: منتظریم تا پس از پایان اپیدمی کرونا در کشور، دستورالعمل‌های اجرایی ارائه تسهیلات به اصناف به پیوست لیست اتاق اصناف ابلاغ شود و بتوانیم آسیب مالی کسب و کارها را تا حدودی جبران کنیم.

اخبار مرتبط:

آجیل فروشی‌های اصفهان تا ۱۵ فروردین تعطیل است

کد خبر 417113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.