کاهش ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری استان در نوروز ۹۹

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، جزئیات مسافرت‌های برون شهری ایام نوروز ۹۹ از استان اصفهان و به آن را تشریح کرد.

‌علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پایان ایام عید نوروز، اظهار کرد: تقاضا برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری در ایام عید نوروز بیش از ۸۰ درصد، تردد خودروهای شخصی در ورودی‌های استان اصفهان ۸۰ درصد و در خروجی‌های استان بیش از ۸۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: آمار تردد در استان به صورت روزانه از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهیه و بررسی می‌شود و بر این اساس پس از اعلام طرح فاصله گذاری اجتماعی از طریق رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم از جزئیات اجرای آن، آمارها نشان می‌دهد که تردد و مسافرت‌ها در استان کاهش محسوسی یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در تشریح آخرین وضعیت پایانه‌های مسافربری و ترمینال‌های استان اصفهان، گفت: پایانه مسافربری صفه چند روز پیش از آغاز ایام عید نوروز تعطیل شد و در برخی مسیرهای درون استانی همچون اصفهان_شهرضا و دهاقان تردد محدود هنوز وجود دارد.

ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری استان تعطیل رسمی نشدند

جعفری اضافه کرد: سایر ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری استان اصفهان نیز تعطیل رسمی نشده‌اند، اما تقریباً فعالیتی در آنها انجام نمی‌شود و علت انجام نشدن فعالیت در این مراکز کمبود یا نبود تقاضا برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی برون شهری است، برخی استان‌ها نیز درخواست کرده‌اند که بر اساس شرایطی که بر آنها حاکم شده، سرویس‌های اعزامی از استان اصفهان به آنها محدود شود.

وی ادامه داد: ارتباط حمل و نقل برون شهری استان اصفهان با سراسر کشور به غیر از استان‌هایی که درخواست رسمی برای محدودیت تردد و ارتباط داشتند، برقرار است اما تقاضایی برای استفاده از خدمات این سرویس‌ها وجود ندارد؛ مردم با توجه به شرایط قرنطینه و لزوم ماندن در خانه‌ها، به مسافرت نرفته و قواعد را رعایت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: به شرکت‌های مسافربری اعلام کرده‌ایم که در صورت سفر، باید اتوبوس‌ها را کامل ضدعفونی کنند، مسافران داخل اتوبوس با فاصله بنشینند و تا جایی که ممکن است بلیط مسافرت برای افراد بومی استانِ مقصد، صادر شود البته این دستورالعمل‌ها مربوط به روزهای قبل است و در حال حاضر مسافری نیست و به ندرت مردم به مسافرت می‌روند.

کاهش سرویس‌های اصفهان_تهران از ۲۰۰ به ۱۵ فقره

جعفری یادآور شد: پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، استان اصفهان روزانه بیش از ۳۰ سرویس به مرکز استان فارس اعزام می‌کرد اما با شیوع این بیماری تعداد سرویس‌های اعزامی به یک تا دو سرویس رسید و در حال حاضر هم به نظر نمی‌رسد ترددی وجود داشته باشد. تا پیش از شیوع این بیماری روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کل استان اصفهان به مقصد تهران حرکت می‌کرد اما با شیوع این بیماری تعداد سرویس‌های روزانه به کمتر از ۱۵ اتوبوس رسیده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه این اداره مرجع اصلی اجرای طرح غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های استان نیست، تصریح کرد: تقریباً در همه ورودی‌های استان اصفهان، غربالگری صورت می‌گیرد و تیم‌های غربالگری در پاسگاه‌های پلیس مستقر هستند، ترافیک کنترل شده تا سرعت برای خودروها برای ایست و غربالگری کاهش پیدا کند.

جعفری اضافه کرد: در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه نیز خودروهای شخصی توسط پلیس جریمه شدند و افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیز بر اساس پروتکل در نظر گرفته شده به مراجع مربوطه اعزام شدند.

کد خبر 417112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.