بهبودیافتگان کرونا در نطنز به ۳۶ نفر رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز گفت: مجموع بهبودیافتگان بیماری کرونا در نطنزو بادرود به ۳۶ نفر رسید.

علیرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، تاکنون جواب آزمایش ۵۵ نفر مثبت اعلام شده است. در حال حاضر در نطنز و بادرود آخرین آمار بیماران بستری شده مشکوک به ویروس کرونا ۱۹ نفر است و تعداد ۱۰۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در دو بیمارستان بستری هستند و مجموع بهبودیافتگان بیماری کرونا ۳۶ نفر است و کل بیماران مشکوک به کرونا از شهرستان نطنز در سطح استان اصفهان ۱۳۷ نفر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز گفت: دو روز قبل یک بیمار ۸۷ ساله از شهر خالدآباد که مبتلا به کرونای مثبت شده بود با تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان فاطمیه بادرود با بهبود وضعیت جسمانی مرخص شد.

شریفی افزود: توصیه می‌شود بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت دارند و یا اینکه تحت شیمی درمانی هستند، یا از دارویی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، چنانچه دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند به پزشک مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نطنز گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

وی تاکید کرد: اگر افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند، در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب تماس‌هایشان با سایر افراد و لوازم منزل باشند چون ترشحات بینی و دهانشان ناقل آلودگی است.

شریفی تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت بیماری کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ چرا که نه تنها خود را در معرض خطر ابتلای بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز در انجام وظایف با مشکل روبرو می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در حد امکان از منزل خارج نشوند و از مسافرت کردن خودداری کنند.

کد خبر 417110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.