۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰
انتقال کرونا از طریق آب ممکن است؟

قرنطینه عجیب پادشاه تایلند، آتش‌سوزی در شرکت تولید کارتن در کاشان، مرگ شش روباه با خوردن موش‌های صحرایی، تولد قرنطینه و کرونا در هند و کشف ۵۷ کیلو تریاک میان بار خیار و پیاز، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا از طریق آب منتقل می‌شود، گفت: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان و از طریق ترشحات سرفه و عطسه فرد آلوده است و این قطرات وقتی روی اجسام می‌نشینند و به سطوح دست و پس از آن به صورت و دهان می‌چسبند، می‌توانند افراد را آلوده کنند. تاکنون شواهد قطعی برای انتقال ویروس کرونا از طریق آب گزارش نشده است البته نمی‌توانیم رد این موضوع را به طور قطعی اعلام کنیم.

قرنطینه عجیب پادشاه تایلند

پادشاه تایلند برای در امان ماندن از ویروس کرونا، خود را به همراه اهالی حرمسرا شامل ۲۰ زن در هتلی مجلل در کشور آلمان قرنطینه کرد.

"ماها واجیرالونکورن" (Maha Vajiralongkorn) تصمیم گرفته که خودش را در کشور آلمان قرنطینه کند و مجوزهای لازم برای اقامت در هتل چهار ستاره "گراند هتل ساننبیکل" در ایالت باواریای آلمان را با وجود مقررات قرنطینه در آلمان دریافت کرده است.

به گزارش روزنامه "بیلد" آلمان، پادشاه تایلند به همراه ۲۰ زن حرمسرا و تعدادی از خدمتکاران خود وارد این هتل شده است. برخی گزارشها حاکی است که پادشاه تایلند قصد داشته همراهان بیشتری را با خود به آلمان ببرد اما ۱۱۹ نفر از همراهان او به ظن اینکه مبتلا به کرونا هستند به تایلند بازگردانده شدند.

با انتشار گزارش‌هایی از قرنطینه شاه تایلند در آلمان، مردم تایلند در رسانه‌های اجتماعی خشم و ناخشنودی خود را ابراز کردند و هشتگ "چرا به شاه نیاز داریم؟ " در توئیتر داغ شد. این درحالی است که حرف زدن علیه پادشاه در تایلند جرم است و اهانت به پادشاه و ملکه مطابق قانون ممنوع است.

تایلند تا کنون یک هزار و ۵۲۴ مورد ابتلاء به کرونا را گزارش کرده است که ۹ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آتش‌سوزی در شرکت تولید کارتن در کاشان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در شرکت تولید کارتن و مهار آن خبر داد.

مسعود چایچی اظهار کرد: ساعت ۱۲:۰۸ دقیقه امروز (چهارشنبه- ۱۳ فروردین) وقوع یک فقره آتش سوزی در کارگاه تولیدی کارتن واقع در بلوار قطب راوندی به ستاد فرماندهی این سازمان اطلاع داده شد.

وی افزود: پس از دریافت خبر، با توجه به اهمیت حادثه، خودروهای آتش نشانی از چهار ایستگاه ۱ ،۲ ،۳ و ۴ این سازمان با ۲۲ نیروی عملیاتی به وسیله شش خودروی سنگین و پشتیبانی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: مأموران آتش نشانی، موفق به مهار آتش و مانع از گسترش آن به کاربری‌های مجاور شدند و همچنان در محل حادثه مشغول انجام مراحل نهایی خاموش کردن آتش هستند.

چایچی با بیان اینکه لکه‌گیری و خاموش کردن آتش‌های پنهان از دیگر مراحل اطفای آتش است، گفت: علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان کمیته علت‌یابی حادثه و آتش سوزی سازمان، بررسی و اعلام خواهد شد.

مرگ ۶ روباه بر اثر خوردن موش‌های صحرایی

ابراهیم همت‌بلند رئیس اداره محیط زیست مریوان گفت: پیرو گزارش‌های رسیده مبنی بر مشاهده لاشه چند روباه در منطقه سرشیو همکاران محیط زیست، مرکز بهداشت و دامپزشکی به منطقه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی دقیق از منطقه همکاران مشاهده کردند تعداد شش قلاده روباه تلف شده بودند و با توجه به اینکه چند لاشه از این روباه‌ها سالم مانده و هنوز تجزیه نشده بود دامپزشکان به منظور تشخیص احتمالی بیماری هاری از مغز این روباه‌ها نمونه برداری کرده و برای مشخص شدن علت اصلی مرگ آن‌ها نمونه‌ها را به مرکز استان ارسال کردند.

رئیس اداره محیط زیست مریوان یادآور شد: با توجه به مشاهده لاشه چند موش صحرایی در معده روباه‌های تلف شده فرضیه ما این است که بر اثر خوردن موش‌های صحرایی تلف شده باشند.

وی اضافه کرد: موش‌های صحرایی نیز به دلیل خوردن سموم کشاورزی که کشاورزان در زمین‌های زراعی و باغی خود برای مقابله با این آفات و جانوران استفاده می‌کنند، مسموم شده و همین مسمومیت موش‌ها باعث تلف شدن روباه‌ها شده است.

همت بلند با بیان اینکه علت اصلی مرگ روباه‌ها تا هفته آینده مشخص شده و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به احتمال بیماری هاری و شیوع ویروس کرونا و احتمال سرایت آن از طریق حیوانات وحشی روستاییان عزیز از نزدیک شدن به حیوانات وحشی و دست زدن به لاشه‌های تلف شده خودداری کنند.

تولد قرنطینه و کرونا در هند

دو خانواده در هند به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفتند نوزادان تازه متولد شده‌شان را با اسامی قرنطینه و کرونا نامگذاری کنند.

والدین یک نوزاد پسر در ایالت اوتارپرادش نام فرزند خود را قرنطینه گذاشتند. والدین او دلیل این نامگذاری را ترجیح دادن منافع ملی بر منفعت شخصی اعلام کردند. هفته پیش نیز یک خانواده در یک ایالت دیگر هند دختر تازه به دنیا آمده‌ خود را کرونا نامگذاری کردند.

کشف ۵۷ کیلو تریاک میان بار خیار و پیاز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک به وزن ۵۷ کیلو و ۳۰۰ گرم و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" اعلام کرد: با تلاش شبانه روزی یکی از قاچاقچیان و زیر نظر قرار دادن وی مبنی بر فعالیت‌های مشکوک فردی با هویت سام، مراتب پیگیری و احراز خبر به مأمورین معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب سپرده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با پیگیری‌ها و مراقبت‌های شبانه روزی متهم توسط مأمورین پلیس مشخص گردید این متهم مقادیری مواد مخدر را از شهرهای جنوبی کشور تهیه و قصد دارد آنرا توسط یک دستگاه کامیون بنز خاکستری رنگ و در پوشش بار سیفی جات (خیار و پیاز) جاسازی نموده و از طریق محورهای جنوبی تهران به پایتخت وارد کند.

حسنوند افزود: با تکمیل پازل‌های این پرونده جهت دستگیری متهم مقدمات لازم انجام شد و برای مراحل متوقف و دستگیر کردن سوژه با همکارانمان در پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد هماهنگی شد و مقارن با ساعت ۱۰ صبح روز یازدهم فروردین در حالی که کامیون حامل مواد مخدر در محور مهریز در حال حرکت بود دستور پلیس مبنی بر توقف آن صادر شد.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: با توقف کامیون بلافاصله راننده دستگیر و تفهیم اتهام شد و پس از آن به سرعت کامیون بازرسی شد و طی آن مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک به وزن ۵۷ کیلو ۳۰۰ گرم از میان بسته بندی‌های خیار و پیاز کشف شد.

سرهنگ حسنوند در پایان ضمن اعلام انتقال متهم به مقر پلیس از قبول مسئولیت اتهام توسط متهم خبر داد.

کاهش تردد ۸۰ درصدی مردم در روز طبیعت پایتخت

فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران از کاهش تردد ۸۰ درصدی مردم در روز طبیعت خبر داد.

سرتیپ دوم کیومرث عزیزی در خصوص ادامه طرح فاصله گذاری در روز ۱۳ فروردین گفت: ما نیز همچون سایر شهرها از روز ۲۷ اسفند ۹۸ طرح نوروزی را به صورت عملیاتی به اجرا گذاشتیم تا اینکه ستاد مبارزه با کرونا دستوراتی را به پلیس اعمال کرد و نیروی انتظامی به عنوان یکی از کارگذارها طرح فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد و اقدامات تشدید شد.

کد خبر 417102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.