یادی از مجاهدان بی ادعا که به شهر زیبایی هدیه می دهند

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در اینستاگرام خود از پاکبانان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در صفحه شخصی خود با اشاره به سیزدهمین روز از سال نو از یادی از پاکبانان شهر کرد و نوشت:

به افتخار سروشان پاکی شهرم

فرجامین روز از جشن‌های نوروزی را سیزده بدر خوانند که در نزد ما ایرانیان فرخنده یوم و مبارک روزیست که باید به دشت و دمن شد و سپاس خدای را کرد تا درسال پیشرو ایزد باران (تیشتر) را فرمان دهد؛ مادر زمین ما را از بارش فراوانش سیراب سازد و دیو دُژَم رویِ نِژَند خویِ اَپوش (خشکسالی) را کوتاه دست و متواری کند و خنده‌ای مانا و نشاطی پایا برای مردممان بارمغان آرد.

اما امسال به خلاف رسم دیرین، چنانست که به رنجه و هَروانِه دیو کرونایی باید که ثنای خالق را در خانه گوییم و گره بر سبزه خوشبختی را در بین خانگیان و در زیر سقف کاشانه زنیم. الغرض، اینک که چنین است و بر این منوال لابُدیم؛ بر خود فرض دانستم که یادی از همکارانِ پاکبانِ طبیعت یارم در شهرداری کنم که با وجود هجمه ویروسی ناشناخته، بی تکلفی، چون مجاهدانی بی ادعا، شبانه روز کوشیدند تا چهره شهر را از هر شوخ و پلیدی بپالایند و عرصه را بر زشتی تنگ کنند و زیبایی را هدیه دهند تا جهان شهرمان، چنان همیشه مظهر تجلی جمال و جلال و کمال خداوندی باشد. برایشان سر تعظیم فرود می‌آورم و درودشان می‌فرستم.

"جانا هزاران آفرین بر جانت از سر تا قدم"

کد خبر 417100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.