۶۷ میلیون نفر در طرح غربالگری کرونا مشارکت کردند

وزیر بهداشت ازغربالگری کرونایی ۶۷ میلیون نفر در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی امروز (۱۳ فروردین ماه) در حاشیه جلسه دولت، اظهار کرد: امروز آمار ما از مرز ۶۷ میلیون رصد در کل کشور گذشت که از این میان حدود ۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق تلفن و تماس با خانواده‌ها رصد شدند و حدود ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر نیز از طریق ثبت در سامانه با ما همراهی کردند.

وی با بیان اینکه این رقم در دنیا بسیار قابل توجه است و مورد توجه همه افکار عمومی در سطح جهان و آن‌هایی که اقدامات بهداشتی انجام می‌دهند قرار گرفته است، افزود: چنین پایشی در چنین سطح گسترده‌ای در کشور کار بی نظیری است که حاصل همت تمام مردم شریف ما و نیروهایی است که در بسیج و سازمان‌های مردم نهاد با ما همراهی کردند و رکورد تاریخی را رقم زدند.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: حدود ۴۳۰ هزار نفر ویزیت شدند، حدود ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بودند. ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل انجام شد برایشان، ۲۵۸۴ نفر درمان سرپایی گرفتند، ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر از بین این جمعیت به بیمارستان‌ها ارجاع شدند که در بررسی‌های نهایی ۵۹۸۸ نفر در بیمارستان نگهداری شدند. این کار و عملکرد بزرگ و علمی توانست بار سنگینی را از روی دوش بیمارستان‌ها و پرسنل ما بردارد.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با بیان اینکه طرحی را بعد از فاصله‌گذاری اجتماعی دنبال می‌کنیم، افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی با کمک دستگاه‌های مختلف تا ۲۰ فروردین اجرا می‌شود. ما گام دومی را به نام فاصله‌گذاری هوشمند در نظر داریم که طی آن برای بازگردانی کسب و کارها، برخی از مراکز علمی و فرهنگی که باید دوباره بازگشایی شود و مراکز مذهبی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که کارشناسان ما اعلام کنند شرایط عادی‌تر شده است، بر اساس پروتکل‌ها از شرایط انقباضی خارج می‌شویم.

کد خبر 417094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.