سامانه ۳۱۱۳ مراجعه‌های بی مورد به مراکز درمانی را کاهش داد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید به راه اندازی سامانه خط اول مواجه به کرونا ویروس، گفت: راه اندازی سامانه ۳۱۱۳ در استان اصفهان برای پاسخگویی به همشهریان در موردعلائم سوالات و مشکلات آنها تا کنون بسیاری از مراجعه‌های بی مورد به مراکز درمانی را کاهش داد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص راه اندازی سامانه خط اول مواجه با ویروس کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران، سامانه ۳۱۱۳ در استان اصفهان برای پاسخگویی به همشهریان در مورد، علائم سوالات و مشکلاتی که دارند راه اندازی شد و این سامانه به عنوان خط اول مواجه با این ویروس است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه راه اندازی این سامانه مراجعه‌های بی مورد شهروندان به مراکز درمانی را کاهش داد، افزود: تا کنون بسیاری از مراجعه‌های بی موردی که ممکن بود ربطی به ویروس کرونا ندارد و در واقع بار اضافی به مراکز درمانی را وارد می‌کند با مراجعه همشهریان به این سامانه کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: بسیاری از این مشکلات با راه اندازی سامانه ۳۱۱۳ حل شد و تاکنون بیشترین سوالاتی که شهروندان در این سامانه داشتند، همان بحث علائم ویروس کرونا بود.

وی تصریح کرد: افرادی که احساس می‌کردند علائمی دارند با همکاران ما در سامانه تماس می‌گرفتند و مساله خود را مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت می‌کردند.

به گفته نجیمی؛ این سامانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده است و افراد علائم خود را چک می‌کردند و اگر نیازمند مشاوره اختصاصی یا مراجعه به مراکز را داشتند همکاران ما به آنها مشاوره مراجعه به نزدیک ترین مراکز را می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه به مرور زمان این سامانه تکمیل پیدا کرد و اکنون سیستم پاسخ دهی خودکار هم به این سامانه از ابتدای سال ۹۹ اضافه شده است، اظهار کرد: اکنون بسیاری از همشهریان هنگامی که تماس می‌گیرند می‌توانند پاسخ سوالات خود را از طریق سیستم ضبط شده دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: مردم با شروع سال جدید همکاری لازم را در کاهش شیوع این ویروس داشتند و در مراکز بهداشتی و درمانی به طور قطعی نمود آن را طی دو روز اخیر مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و همکاری که در خصوص کمپین «در خانه بمانیم» شروع شد و همه شهروندان انجام دادند و در حد امکان همه سعی کردند در منزل بمانند و از ترددهای بی جا و تجمع‌های غیر ضروری دوری کردند همه این موارد از مهم‌ترین کارهایی بود که افراد می‌توانستند در کاهش انتقال این ویروس و جلوگیری از افزایش موارد ابتلاء انجام دهند.

نجیمی تصریح کرد: معتقدم این اتفاق مهم‌ترین مسأله‌ای بود که مردم به خوبی رعایت کردند و امیدواریم ما حصل این اتفاق‌ها به کاهش موارد ابتلاء به ویروس کرونا و موارد بستری و فروکش کردن بیماری منجر شود.

کد خبر 417091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.