۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
تشخیص کرونا در ۲ دقیقه

یک کیت آزمایشی آنتی بادی قادر است تنها در عرض دو دقیقه افراد مبتلا به بیماری کرونا را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش قابل توجه مبتلایان، تشخیص زودهنگام و به موقع این بیماری حائز اهمیت است. در صورتی که بیماری کووید -۱۹ به موقع تشخیص داده شود، علاوه بر نجات جان فرد مبتلا می‌توان از شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری کرد و مانع انتقال آن به افراد دیگر شد. به همین دلیل شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مختلف به دنبال پیدا کردن راهی برای تشخیص زود هنگام این بیماری هستند.

چند روز گذشته شرکت ابوت (Abbott) مجوز دستگاه جدید خود برای تشخیص بیماری کرونا را تنها در پنج دقیقه از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد. این دستگاه قادر است نتایج مثبت ابتلا به ویروس کووید -۱۹ را در مدت پنج دقیقه ارائه دهد و طی ۱۳ دقیقه نتایج کاملاً واضحی را به نمایش گذارد. در همین راستا، شرکت "Bodysphere" نوعی کیت آزمایشگاهی طراحی کرده که می‌تواند تنها در عرض دو دقیقه، نتیجه منفی یا مثبت ابتلا به ویروس کرونا را به پزشکان و متخصصان اعلام کند.

میزان حساسیت بالینی این نوع تست ۹۹ درصد گزارش شده است. کیت آزمایشگاهی مذکور، آنتی بادی موجود در خون فرد را مورد آزمایش قرار داده و مقدار عفونت موجود در بدن را تشخیص می‌دهد. انجام این آزمایش به سادگی آزمایش گلوکز است، اما برای استفاده پزشکان متخصص طراحی شده است. شرکت Bodysphere، مجوز لازم را از سازمان غذا دارو آمریکا (FDA) دریافت کرده است؛ FDA با صدور مجوز برای انجام چنین آزمایش‌هایی به تشخیص، درمان و تولید دارو یا واکسن کووید -۱۹، کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 417089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.