۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
چالش های قرنطینه کلانشهر آفریقا

رئیس جمهوری نیجریه دربیانیه‌ای از آغاز قرنطینه دو هفته‌ای در لاگوس، یکی از بزرگترین شهرهای قاره آفریقا، خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با اعلام آغاز قرنطینه در لاگوس، مردم برای تهیه مواد غذایی و سایر ملزومات خود به سمت خیابان‌ها و بازارهای شهر هجوم آوردند. مغازه‌داران از این فرصت استفاده کردند و قیمت محصولات را به طور چشمگیری افزایش دادند. برخی از شهروندان لاگوس نیز محل مقابل منازل خود را برای پارک خودروها به افرادی که برای خرید به بازار آمده بودند، به مبلغ‌هایی بسیار بالا اجاره می‌دادند. مردم لاگوس پس از ورود به بازار از افزایش جدید قیمت محصولات، به خصوص مواد غذایی نظیر برنج، غلات و حبوبات شگفت‌زده می‌شدند. اما چاره‌ای نبود چرا که دولت اعلام کرده بود به زودی شهر به طور کامل قرنطینه می‌شود بنابراین شهروندان لاگوسی در انباشته کردن گونی‌های برنج، حبوبات و سایر مواد غذایی با هم رقابت می‌کردند.

لاگوس، کانون ظهور ویروس کرونا در کشور نیجریه، بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در قاره آفریقا را تا کنون به خود اختصاص داده است. از آن‌جا که این شهر بیش از ۲۰ میلیون جمعیت دارد، که اغلب مردم آن در محله‌های فقیر نشین، با کم‌ترین امنیت اجتماعی، زندگی می‌کنند در نتیجه شیوع ویروس کرونا می‌تواند به سرعت بسیاری از مردم را به خود مبتلا کند. برخی از مردم ساکن در این محله‌ها توان تأمین مواد غذایی خود و خانواده‌شان را به مدت حتی یک هفته ندارند و این چیزی است که بیش از خود ویروس کرونا باعث وحشت این گروه از شهروندان لاگوسی شده است.

علاوه بر این، تعداد زیادی از شهروندان پایتخت نیجریه با کمبود فضای کافی برای زندگی مواجه هستند و در نتیجه امکان رعایت فاصله مشخص شده در دوران قرنطینه برای آن‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال بعضی از خانواده‌ها در ساختمان‌هایی بزرگ متشکل از واحدهای بسیار کوچک با یک اتاق و سرویس بهداشتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. حتی بعضی از این خانواده‌ها، علاوه بر فرزندان و همسران، در کنار والدین همسر خود نیز در این خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند و به هیچ وجه امکان رعایت فاصله حتی یک متری نیز برای آن‌ها وجود ندارد.

دولت با شروع قرنطینه در شهر لاگوس تنها به فروشندگان مواد غذایی، مراکز درمانی و بعضی از بنگاه‌های اقتصادی اجازه فعالیت داده است اما هیچ اطلاعی مبنی بر اینکه مردم حق خروج از خانه‌هایشان برای تهیه ملزومات خود را دارند یا نه در اختیار شهروندان لاگوس قرار نداد. به همین دلیل مردم قبل از شروع قرنطینه دچار سردرگمی شدند و از ترس اینکه نتوانند در ایام قرنطینه از خانه‌هایشان بیرون بیایند، به سمت مراکز خرید و فروشگاه‌ها روانه شدند تا محصولات مورد نیاز خود برای دو هفته را تهیه کنند. بانک‌ها نیز به سرعت مملو از افرادی بود که برای برداشت حداکثر مقدار پول از حساب‌های شخصی به این مکان‌ها مراجعه کرده بودند.

کد خبر 417071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.