تقویت همکاری‌های بین دستگاهی برای تاب‌آوری شهرها در مقابله با بحران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخشی از برنامه‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سال ۹۹ را برشمرد و گفت: امید است تا همکاری‌های بین کشورها در سال جدید برای فعالیت‌های پژوهشی تقویت شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی‌زاده جزئیات برنامه‌های این مرکز را در سال جدید، اعلام و اظهار کرد: پژوهش‌هایی که در مرکز انجام می‌شود، پشتوانه تصمیم‌گیری‌هایی است که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی از تهیه پیش‌نویس نحوه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با دستگاه‌های مختلف برای افزایش تاب‌آوری و مدیریت بحران‌های مختلف بر اساس قانون جدید مدیریت بحران که در دی ۹۸ به مرکز ابلاغ شد خبر داد و تصریح کرد: این پیش‌نویس برای نخستین بار با رویکرد پیشگیرانه تهیه و تدوین شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توضیح داد: پیش‌نویس تهیه و ارائه شده به سازمان برنامه و بودجه، نحوه همکاری مرکز را با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های کشور، نفت، ارتباطات، و سازمان‌هایی از جمله زمین شناسی، نقشه برداری، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله، سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان مدیریت بحران شهرداری، مشخص کرده است و بر ضرورت همکاری بین دستگاهی تاکید دارد.

شکرچی زاده خاطرنشان کرد: پیش‌نویس مقدماتی با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه و معاونت حمل و نقل تهیه شده است و با تأیید وزیر راه و شهرسازی، جزو برنامه‌ها و دستور کارهای آتی وزارتخانه در سال جدید است.

وی قانون جدید مدیریت بحران را فصل جدیدی برای فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با تأمین منابع مالی، بتوان وظایف مهم مصرح در قانون مدیریت بحران را عملیاتی و اجرایی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه دستورالعمل‌های مناسب را لازمه تحقق اهداف کلان قانون جدید مدیریت بحران عنوان کرد.

شکرچی زاده بهره‌مندی از ظرفیت‌های متعدد مرکز، همچون مطالعات مرکز در خصوص مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر آتش، و تعمیم آن به مدهای مختلف حمل و نقل را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد تا این مهم با همراهی معاونت‌های مختلف حمل و نقل، اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر 417069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.