نظام جمهوری اسلامی برپایه مبانی حکومت دینی و جمهوریت است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه مبانی حکومت دینی و جمهوریت است. این نظام برای اولین بار در جهان بنیانگذاری شد و طی ۴۰ سال با وجود دشمنی‌های استکبار جهانی توانست بر آرمان‌های خود استوار بماند و از آزادی و استقلال خود دفاع کند.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: بعد از تغییر رژیم ستم شاهی، حضور مردم و برگزاری رفراندوم ضرورت داشت که با فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد و بیش از ۹۸ درصد مردم به استقرار نظام جمهوری اسلامی آری گفتند. بعد از رأی مردم به نظام، قانون اساسی بر همین پایه تنظیم و به رفراندوم گذاشته شد و ساختار نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بر پایه مبانی حکومت دینی و جمهوریت است. این نظام برای اولین بار در جهان بنیانگذاری شد و طی ۴۰ سال با وجود دشمنی‌های استکبار جهانی توانست بر آرمان‌های خود استوار بماند و از آزادی و استقلال خود دفاع کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی نظام جمهوری اسلامی باعث شد خفقان عمومی در جامعه بر طرف شده و امروز رسانه‌ها به راحتی از مسئولان و رئیس جمهور انتقاد کنند و باید در گام دوم انقلاب سطح آزادی‌ها در کشور افزایش یابد.

بختیار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی توانست در طول ۴۰ سال حتی در زمان دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه، در بالاترین سطح حفظ امنیت قرار بگیرد و علی رغم حضور گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده در منطقه، خدشه‌ای بر آن وارد نشد. ایران توانست با محوریت مجاهدت‌های دلاورمردانی چون شهید سلیمانی تروریست را در منطقه ریشه کن کند.

کد خبر 417063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.