جمع‌آوری ۶ نفر متکدی توسط شهرداری اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از جمع آوری شش نفر متکدی در روز گذشته خبر داد و گفت: این اداره کل به عنوان پلیس شهرداری اصفهان محسوب می شود که وظیفه برخورد با آسیب ها و ناهنجاری های شهری را برعهده دارد.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نیروهای مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری به محض مشاهده متکدی در معابر شهر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کم هزینه‌تر و کاربردی‌تر است و می‌تواند تأثیر زیادی بر اعتمادسازی شهروندان داشته باشد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: بر اساس ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی، هرکس تکدی‌گری یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند به حبس از یک تا سه‌ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور تمام اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده، مصادره می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های ویژه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: از ساعت هفت صبح روز گذشته (دوازدهم فروردین) تا ساعت هفت صبح امروز (سیزدهم فروردین ماه ۹۹) موردی از جمع‌آوری چادر مسافرتی توسط نیروهای گشت ویژه این اداره کل در سطح شهر گزارش نشده است.

مسئول کارگروه نظم و انضباط شهری ستاد پیشگیری از کرونا تصریح کرد: از ساعت هفت صبح روز گذشته تا ساعت هفت صبح امروز تعداد شش نفر متکدی و دو نفر دستفروش از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: در این بازه زمانی موردی در ارتباط با تذکر بازاریاب اسکان غیرمجاز و جمع‌آوری این افراد گزارش نشده است...

وی با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون موردی در ارتباط با راهنمایی خودرو مسافران و… (مطابق ضوابط و شرایط ستاد پیشگیری از کرونا) نبوده است، گفت: طی این بازه زمانی در خصوص اقدام جهت تخلف مشاورین املاک نیز موردی از مناطق گزارش نشده است.

محمدحسینی گفت: در ستاد پیشگیری از کرونا مسئولیت کارگروه نظم و انضباط شهری به عهده اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گذاشته شده است.

وی بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ گشت ویژه این اداره کل با حدود ۱۵۰ نفر نیرو در سه شیفت به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند، گفت: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است تا نظم و انضباط در شهر برقرار باشد.

کد خبر 417058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.