حضور تیم‌های روان شناسی در نقاهتگاه‌های بیماران مبتلا به کرونا

معاون سازمان نظام روان شناسی از اجرای پروتکل مداخله‌های روانی_اجتماعی مقابله با شیوع کرونا در نقاهتگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر حبی، از همکاری مشترک سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای پروتکل مداخله‌های روانی-اجتماعی مقابله با ویروس کووید ۱۹ در استان‌های کشور خبر داد و گفت: بنده به عنوان نماینده سازمان نظام روان شناسی و مدیران کل پیشگیری به عنوان نمایندگان معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت درباره اجرای این پروتکل وارد عمل شدیم.

وی اظهار کرد: بر این اساس، دستورالعمل نحوه تشکیل تیم‌های تخصصی و حضور روان شناسان و مشاوران داوطلب در کنار آنها، تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

معاون امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: مقرر شده است تا همزمان با ایجاد نقاهتگاه‌ها، برای مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و پذیرش بیمار، تیم‌های تخصصی ارائه خدمات حمایت‌های روانی- اجتماعی نیز وارد عمل شوند.

حبی افزود: اکنون استان‌های، گیلان، قم، اصفهان، مازندران و تهران در حال پذیرش بیمار هستند و روان شناسان و مشاوران داوطلب عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از طرف رؤسای شوراهای استانی سازمان که ضمن فراخوان و جذب داوطلبان، بر آنها نظارت می‌کنند به ارائه خدمات تخصصی در نقاهتگاه‌ها می پردارند.

بر اساس گزارش سازمان نظام روانشناسی، معاون امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، خاطر نشان کرد: تمام اعضا شوراهای استانی برای معرفی داوطلبان و نظارت بر ارائه خدمات روانشناختی تخصصی آنها آماده هستند.

کد خبر 417041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.