پیشنهاد یک فعال محیط زیست برای سیزده بدر امسال

یک کنشگر و فعال محیط زیست گفت: سیزده فروردین امسال با همه سال‌های گذشته متفاوت و رفتن به تفرج‌گاه‌ها و پارک‌ها ممنوع است و باید بتوانیم با بازی و فعالیت‌های سرگرم کننده درون خانه این روز را بگذرانیم.

سیف‌الله عظیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن دوستداران طبیعت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سیزده فروردین امسال با همه سال‌های گذشته متفاوت است و رفتن به تفرج‌گاه‌ها و پارک‌ها ممنوع است پس باید بتوانیم به شیوه‌های دیگری این روز را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه امسال شیوه برگزار کردن این آداب باستانی باید به نحو دیگری باشد، افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نوروزی متفاوت داشتیم و روز سیزده بدر را هم باید در خانه بمانیم و ممنوعیت بیرون رفتن از منزل اعلام شده است و باید از روش‌های دیگری بدون خارج شدن از منزل این روز را بگذرانیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن دوستداران طبیعت تصریح کرد: بهتر است در روز سیزده بدر هم مانند دیگر ایام نوروز امسال با بازی‌های خانوادگی، پانتومیم، شعرخوانی، آشپزی، باغبانی و رسیدگی به گل‌های خانگی، مطالعه کتاب، کمک به امور خانواده و همه موضوعاتی که بتواند در خانه اجرا شود این روز را بگذرانیم.

وی با بیان اینکه هنر افراد به این است که با شرایط مختلف خود را تطبیق دهند، اظهار کرد: این در خانه ماندن فرصت خوبی برای انجام کارهای عقب مانده افراد است و شرایط این فرصت کمتر در ایام دیگر برای رسیدگی به امور عقب مانده فراهم می‌شود که بهتر است از چنین شرایطی استفاده مفید ببریم.

عظیمانی ادامه دادد: روز سیزده بدر امسال به دلیل اینکه باید در خانه بمانیم بهتر است افراد اگر در منزل خود باغچه‌ای دارند روز سیزده را در کنار گل‌ها و گیاهان باغچه و رسیدگی به آنها بگذرانند و در کنار خانواده از این فرصت دورهم بودن استفاده کنند که امیدواریم سال‌های آینده باز هم بتوانیم به دامان طبیعت برویم.

کد خبر 417035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.