تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری لاهیجان

شهردار لاهیجان با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در این شهر گفت: تمام پارک‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری این شهر تعطیل است.

مسعود کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر لاهیجان به عنوان یکی از مناطق گردشگرپذیر گیلان و کشور محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته پذیرای شمار زیادی از مسافران ورودی به این استان بوده است، اما امسال برای حفظ سلامت شهروندان و مسافران از آنان درخواست می‌کنیم به استان گیلان و شهر لاهیجان سفر نکنند و در شهرهای خود بمانند.

وی افزود: پس از پایان بحران شیوع ویروس کرونا در خدمت همه گردشگران هستیم و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای هموطنان باشیم.

شهردار لاهیجان تاکید کرد: با توجه مصوبات ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا، پارک‌ها و بوستان‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی لاهیجان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در روز طبیعت (سیزده بدر) نیز از ورود، برپایی چادر و اطراق در پارک‌ها جلوگیری می‌شود.

کاظمی افزود: هم‌اکنون طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در لاهیجان با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانده انتظامی شهرستان و پلیس راهور در حال اجرا است و از ورود خودروهای با پلاک غیر از لاهیجان، جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران و استان گیلان به عنوان یکی از کانون‌های اصلی آن، شهرداری لاهیجان اقدامات مؤثری را در مقابله با شیوع این بیماری انجام داد.

شهردار لاهیجان ادامه داد: با توجه به کمبود ماسک در استان گیلان، مدیریت شهری لاهیجان جزو اولین شهرداری‌ها در کشور بود که تصمیم گرفت با طراحی کارگاهی در این شهر ماسک تولید کند و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی، نیروهای شهرداری و شهروندان قرار دهد.

کاظمی افزود: تاکنون هشت هزار ماسک تولید شهرداری لاهیجان در چندین مرحله بین نیروهای خدمات شهری، رانندگان تاکسی شهری و شهروندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ماسک‌ها پس از تولید به صورت روزانه در مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان‌ها نیز توزیع می‌شود.

شهردار لاهیجان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای مقابله با شیوع بیماری کرونا با استفاده از تجربیات شهر ووهان چین و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، ۹ اکیپ از نیروهای شهرداری را سازماندهی و با خودروهای سازمان آتش‌نشانی به صورت شبانه روزی، کوچه‌ها و معابر، اماکن عمومی، محلات، مساجد، پارک‌ها، لوازم بازی، پایانه مسافری و دستگاه‌های خودپرداز این شهر را گندزایی و ضدعفونی کرد و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص پایان شیوع این ویروس ادامه دارد.

کاظمی ادامه داد: شهرداری لاهیجان در نخستین روز از فروردین ماه امسال سیستم ضدعفونی کننده خودرو در ورودی‌های شهر لاهیجان در مسیرهای میدان ابریشم و میدان شیخ زاهد نصب کرده است.

وی اضافه کرد: این سیستم توسط کارشناسان شهرداری لاهیجان طراحی و ساخته شده و با مواد ضدعفونی کننده به صورت اتوماتیک خودروهای ورودی به شهر لاهیجان را گندزدایی می‌کند.

شهردار لاهیجان تصریح کرد: شهرداری مدیریت آرامستان این شهر بر عهده ندارد و آرامستان‌های لاهیجان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و آنان با کمک دیگر دستگاه‌های متولی این شهرستان، مراحل کفن و دفن بیماران فوتی ناشی از کرونا را طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به صورت کاملاً بهداشتی و شرعی انجام می‌دهند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است. این شهر با داشتن تله کابین، باغ‌های چای همیشه سبز، بقعه شیخ زاهد و کاشف‌السلطنه و دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و در بیشتر ایام سال پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.

کد خبر 417029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.