سریال پایتخت، مازندران را از رواج موسیقی شلوار پلنگی نجات داد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بابل گفت: آهنگساز سریال پایتخت زیبایی‌های ناشنیده موسیقی مازندران را به رخ مخاطبان پر تعداد این سریال در جای جای ایران کشانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد بیژنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "معتقدم خدمت ارزنده‌ای که سریال پایتخت به‌عنوان پر مخاطب‌ترین برنامه تلویزیونی این روزها، به معرفی موسیقی مازندران نمود در سایه برخی انتقادات، برای ما مازندرانی‌ها مغفول مانده است.

در روزگاری که حتی در اذهان جوانان مازنی موسیقی سینتی‌سایزریِ شلوار پلنگی نشانِ رایج در عروسی‌های این خطه، به‌عنوان موسیقی اصیل مازندرانی جا افتاده، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز خوش ذوق این سریال که برخی آثار کارنامه پربارش نظیر "مرو ای دوست" با صدای محمد اصفهانی و "در این قطعه از بهشت" (آمدم ای شاه) با صدای ماندگار استاد محمدعلی کریمخانی در حافظۀ شنیداری مردم کشورمان حک شده، اینک با بهره‌گیری از هنرمندان بومی این خطه و با ظرافت هرچه تمام، زیبایی‌های ناشنیده موسیقی استان‌مان را به رخ مخاطبان پر تعدادش در جای جای ایران کشاند.

کاری که بی‌تردید رسانه‌های بومی‌مان طی این سال‌ها در این حد موفق به انجامش نشده بودند و از این بابت به‌عنوان یک مازندرانی از این هنرمند کاربلد بی‌نهایت سپاسگزارم.

شاخص‌ترین انتقاد برخی همولایتی‌های مازنی‌ام به سریال پایتخت موضوع تمسخر لهجه مازندرانی است که شخصاً اعتقادی به آن ندارم. اگر دقت کنیم در بسیاری از سکانس‌های احساسی این سریال، بازیگران با همان لهجه مورد اختلاف، موفق می‌شوند اشک تماشاگر را سرازیر کنند و بعید است که با گویشی که تمسخر وجه غالب آن باشد بتوان به چنین اهدافی دست یافت. ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد موقعیت‌های طنز موجود در این سریال منحصر به جغرافیای خاصی باشد.

در پایان با احترام تمام به آرا مخالف، از تمامی دست‌اندرکاران این سریال به خاطر آفرینش لحظه‌هایی شاد برای خانواده‌های‌ایرانی، آن هم در موقعیتی که مصائب پی‌درپی موجب شیوع افسردگی گسترده‌ای در احاد جامعه گردیده قدردانی می‌نمایم."

کد خبر 417028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohamad IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    3 1
    این نظر خودته هنوز این اهنگ طرفدار زیادی داره تو بهتره توی شورای شهر باشی