مقتدایی: ملت ایران ارزش های اسلامی را جایگزین لیبرال دموکراسی کرد

منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: ملت ایران جایگزین نمودن ارزش‌های اسلامی به جای رویکردهای لیبرال دمکراسی را به عنوان یک جریان تعیین کننده در حیات آینده کشور انتخاب کردند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز ١٢ فروردین، یادآور تصمیم بزرگ ملت ایران برای پذیرش استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: قانون اساسی بر مبنای نفی سلطه بیگانگان و استبداد داخلی تنظیم شده و به تأیید ملت رسیده است. مردم ایران عملی شدن آرزوی دیرینه خود را در ١٢ فروردین ماه به صورت قانونی رقم زدند. خواسته ملت ایران برای استقلال و آزادی در مقدمه و اصول قانون اساسی مطرح و به تأیید مردم رسید.

منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس یازدهم ادامه داد: روز جمهوری اسلامی روزی است که ملت ایران بر اساس روندی حقوقی و قانونی، فصل جدیدی از حیات خود را آغاز کردند؛ فصلی که در آن تحقق اهداف خودکفایی و حفاظت از ارزش‌ها رقم خورد و بر این اساس جایگزین نمودن ارزش‌های اسلامی به جای رویکردهای لیبرال دمکراسی را به عنوان یک جریان تعیین کننده در حیات آینده کشور انتخاب کردند.

مقتدایی تصریح کرد: ملت ایران نشان داد نمی‌خواهد دنباله رو نظام‌های غربی باشد. اگرچه مردم در قالب حضور حماسی در تظاهرات‌ها دیدگاه خود را بیان کرده بودند اما برای اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای پشتوانه حقوقی باشد، در ۱۲ فروردین نوع بی‌سابقه‌ای از تایید حقوق اساسی را با انتخابات به منصه ظهور رساندند. اصول متعددی که در آن حقوق ملت و ساختار حکومت معین شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ده‌ها انتخابات در سال‌های گذشته نشان می‌دهد ملت ایران به جمهوریت و ارزش‌های اسلامی پایبند بوده و دچار انحراف مبنایی نشده است.

کد خبر 417024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.