در جمهوری اسلامی تعیین تمام ارکان حکومت متکی بر انتخاب مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نظام جمهوری اسلامی تعیین تمام ارکان حکومت متکی بر انتخاب مردم است و انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی نیز با اتکا بر همین اصل برگزار و مردم آن‌ها را انتخاب کردند تا پیشنویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را تدوین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: سال ۵۷، زمانی که انقلاب در آستانه پیروزی بود، امام خمینی (ره) از پاریس، در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر نوع حکومت بعد از انقلاب، مبحث نظام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند و نهایتاً بعد از انقلاب در فاصله کمتر از دو ماه تعیین اصل نظام را به رفراندوم عمومی مردم گذاشتند و در ١٢ فروردین ماه سال ۵۸ اکثریت مطلق مردم به استقرار نظام جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی تعیین تمام ارکان حکومت متکی بر انتخاب مردم است، گفت: انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی نیز با اتکا بر همین اصل برگزار و مردم نمایندگان خود در آن را انتخاب کردند تا پیشنویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را تدوین شود. به دستور امام خمینی (ره) پیشنویس قانون اساسی به رفراندوم گذاشته شد و مردم بار دیگر در چهارچوب اصول جمهوری اسلامی به آن رأی دادند و از همین رو همه ارکان نظام بر این اساس به انتخاب مردم واگذار شد. از آن زمان تا امروز نیز کشور بر اساس اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) یعنی مردم سالاری دینی اداره شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در قانون اساسی و منظومه اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) بارها بر اتکای تعیین همه امور بر آرای مردم تاکید شده است. امام (ره) در طول عمر خود همواره تلاش کردند از حق انتخاب آزاد مردم دفاع کنند و خوشبختانه تا به امروز راه ایشان ادامه داشته، البته نحوه برگزاری انتخابات دچار آسیب‌های جدی شده و نیازمند اصلاح شدن است. نظام مطلوب امام خمینی (ره) که مردم آن را در ١٢ فروردین ۵۷  انتخاب کردند، جمهوری اسلامی بود.

کد خبر 417022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.