شیوه‌نامه اجرایی دستورالعمل اداری مشترک برقراری بیمه بیکاری تشریح شد

شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار و سازمان تأمین اجتماعی که با شماره ۲۴۸۴۷۳ در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۸ ابلاغ شده بود از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی اظهار کرد: این شیوه نامه، برای تحت پوشش قراردادن کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می‌شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده‌اند تدوین شده است.

وی افزود: بنابراین صرفاً بیکاران غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تأمین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این شیوه نامه مشترک میان معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری، چگونگی اطلاع رسانی به ثبت نام شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده‌اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است.

شاکرمی تاکید کرد: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیرمترقبه ثبت نام شده در سامانه می‌توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

کد خبر 417020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.