فعالیت ساختمانی در پایتخت تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام کرد: فعالیت ساختمانی در شهر تهران به منظور حفظ سلامت کارگران و پیمانکاران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش ایمنا، رضا کرمی محمدی در این باره اظهار کرد: استمرار فعالیت‌های ساختمانی در محیط کارگاه‌های ساختمانی غالباً با حضور تجمعی متراکم و با همجواری و ارتباط نزدیک کاری فعالان این حوزه شامل کارگران؛ مهندسین و غیره توأم است.

وی افزود: همچنین حمل و نقل مواد و مصالح و ترددهای مترتب بر آن بر افزایش گسترش بیماری بین عوامل و نیز همسایگان همجوار نقش و تأثیر عمده ای خواهد داشت.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: به همین دلایل و بر اساس پیشنهاد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و نیز رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، تمامی فعالیت‌های کارگاه‌های ساختمانی (به غیر از موارد اعمال تمهیدات ایمنی) در شهر تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل و معلق اعلام می‌شود و این دستورالعمل در بخشنامه‌ای به شهرداران مناطق ارسال شد.

به گفته وی نظارت و کنترل اجرای این بخشنامه بر عهده شهرداران محترم مناطق خواهد بود.

کرمی محمدی درباره آخرین تمهیدات لازم در روز طبیعت نیز گفت: در روز ۱۳ فروردین تمامی پارک‌های پایتخت تعطیل است و در صورت تصویب ستاد مبارزه با کرونا استان تهران حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس در تهران تعطیل می‌شود.

وی تاکید کرد: روز ۱۳ فروردین ماه با همکاری یگان حفاظت شهرداری و نیروی انتظامی از ورود شهروندان به بیش از دو هزار بوستان در پایتخت جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه حجم زباله‌ها در تهران افزایش یافته گفت: میزان پسماند و زباله در شهر از دو هزار و ۵۰۰ تن روزانه به هفت هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه زباله‌های بیمارستانی نیز از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده گفت: حجم کار پسماند بسیار بالا رفته و در دو نوبت اقدامات در خصوص دفع پسماند در روز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 417013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.