امکان مشاهده ترافیک آنلاین شهر با استفاده از یک اپلیکیشن

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری در سطح شهر وجود دارد که در زمان‌بندی تقاطع‌ها کمک می‌کند تا با توجه به طول صف خودروها زمان مناسب بر روی چراغ تقاطع‌ها اعمال شود.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در موضوع حمل و نقل شهرها، تقاطع‌ها و پیرو آن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: در مرکز مدیریت و کنترل ترافیک سعی شده با استفاده از تجهیزات در سطح شهر، زمان‌بندی هوشمند تقاطع‌ها را انجام دهیم تا خودروهایی که به این تقاطع‌ها می‌رسند با کمترین تأخیر از آنها عبور کنند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ساز و کار دوربین‌های نظارت تصویری شهر، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری در سطح شهر وجود دارد که در زمان‌ بندی تقاطع‌ها کمک می‌کند تا با توجه به طول صف خودروها زمان مناسب بر روی چراغ تقاطع‌ها اعمال شود.

وی ادامه داد: با استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری خدمت‌رسانی به ارگان‌هایی همچون آتش نشانی و اورژانس انجام می‌شود تا در مواقع حساس در کمترین زمان به محل حادثه برسند یا فرد مصدوم را به مراکز درمانی مورد نظر انتقال دهند.

کریمی با اشاره به اپلیکیشن ترافیک اصفهان، گفت: شهروندان با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند مسیریابی کنند، البته در پروسه تکمیل آن در سال جاری مشاهده ترافیک آنلاین بر روی آن میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تابلوهای متغیر خبری شهر پیام‌های ترافیکی و اطلاع‌رسانی از سطح معابر و بزرگراه‌ها را برای شهروندان نمایش می‌دهد، اظهار کرد: شهروندان از طریق این سامانه‌ها می‌توانند در جریان وضعیت ترافیک شهر قرار گیرند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: اطلاع‌رسانی پیرامون پیام‌های آموزشی و ترافیکی نیز از طریق تابلوهای متغیر خبری انجام می‌شود.

وی با اشاره به نصب سامانه‌های ثبت تخلف در سطح شهر، تصریح کرد: شهر اصفهان سال‌های گذشته بیشترین آمار تلفات ناشی از تصادفات را داشت که با نصب سامانه‌های ثبت تخلف و اعمال قانون توسط آنها هر سال به طور میانگین تا ۱۲ درصد کاهش تلفات را شاهد بوده‌ایم.

کریمی گفت: سامانه‌های ثبت تخلف نصب شده در شهر شامل محدوده زوج و فرد، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز همچنین ورود به مسیر BRT برای اهمیت دادن به حمل ونقل عمومی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی در سال گذشته، اظهار کرد: این سامانه‌ها تخلفات ایستایی همچون پارک دوبل، توقف در ایستگاه اتوبوس، حریم تقاطع‌ها و میادین و توقف در محل‌های توقف مطلقاً ممنوع را ثبت می‌کند تا توسط پلیس راهور اعمال قانون انجام شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفید رنگ است که با سه دوربین نصب شده بر روی آن‌ها، تخلفات را به صورت مکانیزه ثبت می‌کند.

کد خبر 417010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.