۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
گروگانگیری در کرمان

تخریب ۲۵ خانه بر اثر رانش زمین در گلستان، مرگ هولناک ۸۲ نفر در فارس، سرریز شدن آب سد سفیدرود گیلان، برخورد جدی با خودروهای پارک شده در روز ۱۳ فروردین و در گذشت ملی پوش سابق تیم ملی بر اثر ابتلای کرونا، عناوین مهم ترین اخبار حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک گروگان در کمتر از ۲ ساعت در جنوب کرمان از چنگال گروگان‌گیران نجات یافت.

سرهنگ عباس خاوری مقدم فرمانده قرارگاه تاکتیکی شهید میثم سپاه در جنوب کرمان گفت: بر اساس گزارش منابع محلی در ساعت ۲۲ شب گذشته یک مورد گروگانگیری به دست افراد مسلح در منطقه‌ی جازموریان شهرستان رودبار جنوب به وقوع پیوست که پس از هماهنگی با مرجع قضائی تیمی از رزمندگان قرارگاه شهید میثم در عملیاتی غافلگیرانه و در کمتر از دو ساعت گروگان را از چنگ افراد مسلح آزاد کردند.

او افزود: در این عملیات نفس گیر با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه گروگان گیران به محض متوجه شدن عملیات تعقیب و گریز نیروهای قرارگاه گروگان را رها و با استفاده از پوشش منطقه فرار کردند.

سرهنگ خاوری مقدم تصریح کرد: به قانون شکنان هشدار می‌دهیم اجازه جولان به آنان در راه اهداف شومشان هرگز داده نخواهد شد.

او بیان داشت: به مردم منطقه توصیه می‌کنیم به جهت جلوگیری از موارد مشابه، ضمن رعایت قوانین و مقررات، حل و فصل منازعات خود را از طریق مجاری قانونی دنبال کنند.

قرارگاه تاکتیکی شهید میثم امنیت منطقه جنوب کرمان و شرق هرمزگان را برعهده دارد.

پدر شهید فهمیده یک ماه پس از مادرش، درگذشت

حاج محمدتقی فهمیده پدر شهیدان فهمیده به فرزندان شهیدش پیوست.

محمدتقی فهمیده پدر شهیدان والامقام داوود و محمدحسین فهمیده، بعد از یک دوره بیماری، امروز به فرزندان شهیدش پیوست.

حاجیه خانم کریمی والده شهیدان فهمیده نیز دوشنبه ۱۲ اسفند سال گذشته، آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

فرشته فهمیده خواهر شهیدان فهمیده ۸ فروردین گفته بود که «حال پدر شهیدان داوود و محمد حسین که از دهم بهمن به دلیل مشکلات ریوی و اختلال تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بستری شده وخیم است؛ وی هم اکنون به کما رفته و تحت مراقبت‌های ویژه در بخش سی سی یو است».

تخریب ۲۵ خانه بر اثر رانش زمین در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از رانش زمین در روستای آق امام مراوه تپه خبر داد.

محمدعلی هروی اظهار کرد: بر اثر بارش‌های شامگاه دوشنبه رانش زمین در روستای آق امام مراوه تپه اتفاق افتاد.

وی افزود: در این حادثه منزل ۲۵ خانوار مشتمل بر ۱۰۰ نفر دچار خسارت شد.

هروی گفت که خانوارهای آسیب دیده در حال حاضر در مدرسه و دیگر خانه‌های روستایی اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه ۲۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته در مرحله اول بین خانواده‌ها توزیع شده است، اضافه کرد: خوشبختانه حادثه تلفات و خسارت جانی نداشته است.

مرگ تاسف‌برانگیز ۸۲ نفر در فارس

رئیس اورژانس فارس از مسمومیت ۶۶۱ نفر در استان بر اثر الکل در استان خبر داد.

محمدجواد مرادیان از افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل صنعتی در استان خبر داد و گفت: تا ساعت ۱۴ دوازدهم فروردین، ۶۶۱ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۷۹ نفر بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری ۸۲ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تأثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

او از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز کنند که این موضوع موجب مرگ آن‌ها می‌شود.

سرریز شدن آب سد سفیدرود گیلان

بارش‌های مناسب در بالادست حوزه آب خیز منجر به سرریز شدن آب سد سفیدرود گیلان شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب و منطقه‌ای استان گیلان از سرریز شدن آب سد سفیدرود با توجه به میزان بارش مناسب در بالادست حوزه آب خیز خبر داد.

میرزایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب بسیاری از زمین‌های کشاورزی گیلان توسط سد سفیدرود تأمین می‌شود، اظهار کرد: سد سفیدرود بسیاری از مشکلات آبی استان را برطرف می‌کند به‌طوری‌که آب موردنیاز ۱۷۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان توسط این سد تأمین می‌شود.

وی با اشاره به سرریز شدن آب سد سفیدرود گفت: امسال میزان بارندگی در حوزه بالاست بسیار خوب بوده است که این میزان بارندگی باعث شده تا ذخیره آب سد سفید به بهترین شرایط خود برسد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب و منطقه‌ای استان گیلان افزایش ۱۵۲ میلیون مترمکعبی آب سد سفیدرود را یک فرصت مناسب برای استان گیلان برشمرد و افزود: سد سفیدرود اکنون دارای یک میلیارد و ۶۵ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد که نسبت به سال گذشته با افرایش ۱۵۲ میلیون مترمکعبی مواجه بودیم.

میرزایی با اذعان به اینکه میزان خروجی و ورودی لحظه‌ای سد سفیدرود متعادل است، بیان کرد: ورودی لحظه‌ای آب سد سفیدرود ۲۶۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای ۱۹۲ مترمکعب بر ثانیه است

وی از کشاورزان خواست تا بر اساس زمان‌بندی سازمان جهاد کشاورزی کارهای شالی‌کاری خود را انجام دهند، گفت: کشاورزان اگر به توصیه‌های جهاد توجه و بر اساس زمان‌بندی معلوم شده کارهای خود را انجام دهند بسیاری از مشکلات آب‌رسانی برطرف می‌شود.

برخورد جدی با خودروهای پارک شده در روز ۱۳ فروردین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ممنوعیت‌های پارک خودروها در روز سیزدهم فروردین ماه خبر داد.

سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور فاتب ممنوعیت‌های توقف و پارک خودروها را در روز سیزدهم فرودین ماه ۱۳۹۹ بیان کرد.

رئیس پلیس راهور فاتب گفت: بنا بر مصوبات جلسه امروز قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که با حضور سردار رحیمی برگزار شد، فردا سیزدهم فروردین ماه ۱۳۹۹ هرگونه پارک خودروها در حاشیه بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها، تفرج گاه‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی ممنوع است.

سردار مهماندار افزود: چنانچه تیم‌های پلیس راهور فاتب خودرویی را در این محدوده‌ها و موقعیت‌ها مشاهده نمایند علاوه بر جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، خودروی آن‌ها نیز به مدت یک ماه توقیف می‌شود.

وی از شهروندان خواست به منظور قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده خود روز سیزدهم فروردین ماه را در خانه کنار خانواده خود بمانند و از هرگونه توقف در حاشیه بوستان‌ها و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها جدا خودداری نمایند.

در گذشت ملی پوش سابق تیم ملی بر اثر کرونا

مسعود پژو از کمانداران خوشنام کشورمان و از ورزشکاران سابق تیم ملی دعوت حق را لبیک گفت.

پژو که سال‌ها عضو تیم ملی تیر و کمان ایران بود، به بیماری کرونا مبتلا شد و در جنگ نابرابر با این ویروس منحوس سرانجام تسلیم و دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 417004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.