آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در اصفهان در ۱۲ فرودرین ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در مورد آخرین آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا، بهبود یافتگان و ترخیص شدگان در بیمارستان‌های اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر توضیح داد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۰ مورد جدید ابتلاء به کرونا را داشتیم که در بیمارستان‌ها بستری شدند، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد ۹۵ نفر از بیماران قبلی که در بیمارستان‌ها بستری بودن با حال مساعد ترخیص شدند و این اشخاص می‌توانند مابقی دوران بیماری شأن را در منزل یا در مراکز مراقبتی سپری کنند.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بیمارانی که اکنون در بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند ۹۶۶ نفر است، افزود: امیدواریم که حال عمومی این تعداد افراد هم هر چه سریع‌تر رو به بهبودی پیش رود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، تاکید کرد: از این تعداد ۹۶۶ نفر متأسفانه حال عمومی ۱۸۳ نفر شدت بیشتری داشته و به نوعی وخیم‌تر است و اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه به آنها ارائه خدمات می‌شود.

وی در خصوص وضعیت ابتلاء بیماران به کووید ۱۹ در اصفهان، اظهار کرد: دیروز آمار بستری شدگان حدود ۱۵۰ نفر بود و امروز این رقم افزایش پیدا کرد و باید منتظر باشیم تا آمار فردا را ببینم به چه صورتی است و تقریباً هر روز یک آمار افزایشی به سود تعداد بستری در بیمارستان‌ها داریم.

نجیمی تصریح کرد: امیدواریم یک زمانی را اعلام کنیم که تعداد موارد ترخیص از تعداد موارد جدید بستری خیلی بیشتر شود و به تبع آن تعداد موارد بدحال که در ای سی یو مراقبت می‌شوند، به مراتب روند کاهشی داشته باشد.

وی درباره زمان کاهش روند ابتلاء به این ویروس در اصفهان، تاکید کرد: در این هنگام می‌توانیم با اطمینان اعلام کنیم که تقریباً به یک حالت ثابتی در ابتلاء به این ویروس رسیدیم و امیدوار به کاهش روزانه موارد ابتلاء باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: تقریباً هر آماری که اکنون می‌دهیم در اثر تحرکات اجتماعی و فعالیت‌هایی است که شهروندان طی هفت تا ۱۰ روز گذشته در سطح شهر داشته اند.

نجیمی درباره اهمیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در کاهش موارد ابتلاء به این ویروس در آینده، خاطرنشان کرد: امروز که بحث فاصله گذاری اجتماعی را شاهد هستیم احتمال دارد طی هفت یا ۱۰ روز آینده شاهد نتیجه این طرح باشیم و آمار ابتلاء به کرونا ویروس در اصفهان کاهش پیدا کند.

کد خبر 416992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    خوب