حضور نیروهای نظامی در ۲۰۵ محور اصلی و فرعی اصفهان/ بارش برف جاده های فریدونشهر را بست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حضور نیروهای نظامی، بسیج و شهرداری ها در ۲۰۵ نقطه از محورهای اصلی و فرعی این استان برای جلوگیری از تردد، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا به کاهش ۹۰ درصدی تردد جاده ای منجر شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش‌های اخیر در سطح استان اصفهان به سیل و خسارت منجر نشد، اظهار کرد: بیشترین بارندگی‌ها در غرب و جنوب استان و به صورت برف بود که در فریدونشهر و سمیرم تا نیم متر برف بارید.

وی ادامه داد: بارش برف به بسته شدن برخی محورهای مواصلاتی روستایی به ویژه پشتکوه فریدونشهر منجر شد که عوامل راهداری با پشتیبانی پنج دستگاه ماشین آلات برف روبی راه را باز کردند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم ناپایداری‌های جوی و وزش باد تا پایان هفته، افزود: وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به ویژه در شرق و شمال از دیروز آغاز شده است که خوشبختانه با تمهیداتی که بود و اطلاع رسانی به هنگام تاکنون خسارتی نداشته است.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد سبب کاهش دید در جاده‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تردد به دلیل طرح فاصله گذاری اجتماعی و منع تردد برای کنترل بیماری کرونا، خسارت ناشی از حوادث جوی و سقوط درختان در شهرها و جاده‌های استان گزارش نشده است.

شیشه فروش با تاکید بر آماده باش شبانه روزی ۳۵۰ تیم امدادی و مدیریت بحران در سطح استان اصفهان، گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش ۸۵ تا ۹۰ درصدی تردد شهری و جاده‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم، تصریح کرد: این طرح برای کاهش انتقال کرونا اجرا شده است و مردم اصفهان همگام با مدیریت استان برای قطع زنجیره و مقابله با شیوع کرونا همکاری و مشارکت می‌کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ورودی تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی مسدود شده است و برای ممانعت از تردد و ورود به اصفهان نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ۲۰۵ نقطه از جاده‌های اصلی و فرعی استان استقرار دارند.

وی یادآور شد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد فقط خودروهای تیم‌های مدیریت بحران، امداد و فعالان عرصه بهداشت امکان تردد دارند.

شیشه فروش همچنین به آغاز فعالیت نهضت و جهاد ضدعفونی اشاره و اظهار کرد: ۸۰۰ تیم شامل نیروهای ارتش، بسیج، سپاه، مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین صنایع در دو روز پیش رو تمام معابر، مکان‌های عمومی و ادارات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضدعفونی می‌کنند.

کد خبر 416975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.