۳۰ مارس؛ بدترین روز کرونایی در فرانسه

سی‌ام مارس به عنوان بدترین روز کرونایی در فرانسه تا به امروز اعلام شده است که در آن تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید -۱۹ به بیش از سه هزار نفر رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منشأ انتشار ویروس کرونا در کشور فرانسه برای اولین بار در منطقه مسکونی گرانت‌، واقع در شمال شرقی کشور بوده است اما تعداد روز افزون مبتلایان باعث سرایت ویروس کووید -۱۹ به مناطق غربی و به خصوص کلانشهر پاریس شد. مقامات رسمی پایتخت فرانسه به سرعت شروع به افزایش تخت‌های بیمارستانی برای مراقبت از بیماران کرونایی کرده‌اند؛ دولت فرانسه تعداد تخت‌های بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه را از پنج هزار به ۱۰ هزار تخت افزایش داده است و در نظر دارد این افزایش را تا رسیدن به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تخت ادامه دهد. اما کشور همچنان با کمبود فضای مناسب برای پذیرش بیماران جدید مواجه است و بیمارستان‌های پاریس تقریباً دیگر ظرفیت پذیرش هیچ بیماری را ندارد.

نخست وزیر فرانسه هنگام مواجهه با کمبود تخت‌های بیمارستانی برای مراقبت‌های ویژه از بیماران مبتلا به کرونا دستور داد تعدادی از این افراد برای مراقبت‌های درمانی به بیمارستان‌های کشورهای همسایه نظیر آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ منتقل شوند. تا کنون بیش از ۸۰ نفر از مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ از طریق هلی کوپتر از پاریس به این کشورها انتقال داده شده‌اند که احتمالاً در روزهای آینده تعداد بیماران بیشتری به این کشورها منتقل شوند.

تعداد قربانیان شیوع ویروس کرونا در کشور فرانسه روز به روز در حال افزایش است و دیروز _سی‌ام مارس_ به اوج خود رسیده است و بیش از سه هزار نفر از مردم فرانسه بر اثر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست دادند که این روز به عنوان بدترین روز کرونایی تا به امروز در فرانسه شناخته شده است.

با این حال، دولت این کشور امیدوار است که اقدامات و قرنطینه‌های اعمال شده بر مردم به زودی اثرات مثبت خود را نشان دهد و امید مردم برای مهار ویروس کرونا افزایش یابد. مقامات رسمی فرانسه از تعداد پذیرش بیماران در بیمارستان‌های سراسر کشور و تعداد افراد مبتلایی که به خاطر بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند به عنوان شاخصی برای تعیین میزان همکاری مردم در مهار شیوع ویروس و کارآمدی سیستم سلامت استفاده می‌کنند. دولت فرانسه هم‌چنان برای کاهش فشار روانی وارد شده بر کادر بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی در مواجهه با افزایش تعداد افراد آلوده برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا را به کشورهای همسایه منتقل می‌کند.

کد خبر 416974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.