رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ارائه خدمات درمانی الزامی است

معاون درمان وزارت بهداشت، بر ضرورت رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی، در هنگام ارائه خدمات درمانی غیر کرونایی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، قاسم جان بابایی، در جلسه اضطراری با رئیس کل سازمان نظام پزشکی، ضمن تقدیر از جامعه پزشکی که طی چند ماه گذشته با تمام وجود و خطر به ارائه خدمت پرداخته‌اند، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آینده همه ما، «پروژه خروج از اپیدمی کرونا است».

وی افزود: طبیعی است که از اولین اقداماتی که در این پروژه باید سیاستگذاری و سریع‌تر اعلام شود چگونگی گشایش همه مطب‌ها خواهد بود که قطعاً با کارگروه مشترک با سازمان نظام پزشکی طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

جان بابایی تصریح کرد: تأمین سلامتی مردم فقط کرونا نیست و بیماری‌های دیگر هم تهدید کننده محسوب می‌شوند که با ارائه برنامه به‌زودی دغدغه این بیماران برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اقدامات اولیه می‌توان از بیمارستان‌های خصوصی به منظور آزادسازی همه فعالیت‌ها آغاز کرد که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

جان بابایی خاطرنشان کرد: در بخش دولتی هم می‌توان با فروکش آمار کرونا به بیمارستان‌های کمتر درگیر هم تبدیل شود تا خدمات قبلی به مرور و در زمان کوتاهی به روال عادی بازگردد البته در همه موارد رعایت پروتکل «فاصله گذاری اجتماعی» الزامی خواهد بود، چرا که همه خدمات باید بدون هرگونه تجمع مردمی صورت پذیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، ابراز امیدواری کرد که طی چند روز آینده معضل نرسیدن لوازم مصرفی مطب‌ها حل و فصل شود.

کد خبر 416957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.