۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
توقیف ۱۶ دستگاه تاکسی در مهاباد

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد گفت: ۱۶ دستگاه تاکسی متخلف از اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در این شهر به پارکینگ منتقل شد.

به گزارش ایمنا، شیرکو نورانی اظهار کرد: از این تعداد چهار دستگاه تاکسی تلفنی، سه دستگاه تاکسی اینترنتی، چهار دستگاه تاکسی روستایی و پنج تاکسی گردشی است که با وجود ابلاغیه و تذکر قبلی اقدام به جابجایی مسافر می‌کردند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط مدارک ۱۵۰ تاکسی دیگر نیز از رانندگان به دلیل تردد در شهر اخذ شده که برای دریافت باید نسبت به تبعیت از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان تعهد دهند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان، فعالیت تمامی ناوگان حمل‌ونقل شهری شامل اتوبوس‌های خط واحد، تاکسی‌های با پلاک «ت» و تاکسی‌های ون و میدل‌باس و همچنین تاکسی‌های تلفنی ممنوع است و در صورت مشاهده با رانندگان آن‌ها برخورد خواهد شد.

نورانی با بیان اینکه بیشترین مشکل ایجاد شده در مواجه با تاکسی‌های اینترنتی است، تاکید کرد: برای رانندگان متخلف علاوه بر انتقال به پارکینگ جریمه سلب امتیاز نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مواقع ضروری با شماره‌های ۱۳۳ و ۱۸۳۰ جهت دریافت سرویس تماس بگیرند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد تصریح کرد: برای حمایت از رانندگان تاکسی‌های تلفنی فعال شهری نیز مصوب شده است در ایام تعطیلی از پرداخت هرگونه هزینه به مالکان آژانس‌ها معاف باشند و برای حمایت از آژانس‌ها نیز سازمان حمل‌ونقل موظف شده در هنگام صدور و تمدید پروانه فعالیت نسبت به جبران ضرر و زیان وارده به آن‌ها اقدام کند.

نورانی گفت: رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی تا اطلاع ثانوی باید از فعالیت خودداری کنند تا هرچه سریع‌تر چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلفی شکایت خود را به شماره تلفن ۴۲۲۳۳۰۰۰ واحد نظارت و بازرسی تاکسیرانی اعلام کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 416947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.