لزوم تامین پزشک متخصص برای درمان کرونا در آران و بیدگل

رئیس ستاد مقابله با کرونای آران و بیدگل گفت: در این شهرستان کمبود پزشک متخصص عفونی، داخلی و بیهوشی از گذشته هم وجود داشته و پیگیر هستیم که این کمبود از طریق دانشگاه علوم پزشکی کاشان رفع شود.

اسماعیل بایبوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت کنترل شیوع بیماری کرونا در آران و بیدگل، اظهار کرد: در آران و بیدگل از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در اواخر بهمن ماه جلسات ستاد کرونای شهرستان تشکیل شد و تلاش برای آمادگی مقابله با شیوع آن در شهرستان شروع شد.

وی با بیان اینکه آران و بیدگل دارای دو بخش مرکزی و کویرات با ۱۰۶ هزار جمعیت است، افزود: این شهرستان جمعاً ۱۱ روستا و چهار شهر شامل آران و بیدگل، سفیدشهر، نوش آباد و ابوزیدآباد دارد که دستورالعمل مقابله با شیوع کرونا به ادارات این شهرها ابلاغ شد و از ابتدای کار راه‌های انتقال بیماری و علائم آن را از طریق فضای مجازی و کانال‌های خبری شهرستان به اطلاع مردم رساندیم و پس از آن تعطیلی اماکن عمومی و ممنوعیت برگزاری مراسمات را اعلام کردیم.

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونای شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه محدودیت و ممنوعیت ورود و خروج به شهرستان اعلام شد، تصریح کرد: ۱۴۰ مسجد در این شهرستان وجود دارد که اولین اقدام ما اعلام تعطیلی برگزاری نمازهای جماعت و هر گونه مراسم با تجمع و ممنوعیت حضور در گلزارهای شهدا و پس از آن هم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود و اقدام بعدی مجهز کردن بیمارستان‌ها به دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز بود که از طریق کمک خیران تأمین شد.

وی در خصوص توزیع اقلام بهداشتی، اظهار کرد: این اقلام از طریق خیران تهیه شد و ۱۶ هزار ماسک به صورت روزانه در شهرستان توزیع شد که بین کارمندان، کارکنان اصناف ضروری، صاحبان و کارگران واحدهای صنعتی و کارخانجات و ۱۵ داروخانه سطح شهرستان توزیع شد.

بایبوردی با تاکید بر اینکه از فعالیت صنوف غیر ضرور جلوگیری شد، افزود: این تعطیلی بر اساس دستورالعمل‌های کشوری بوده و در صورت سرپیچی از این دستور با پلمب واحد مواجه می‌شوند همچنین از ۸۱۰ واحد صنعتی شهرستان درخواست تعطیلی تا ۱۵ فروردین داشتیم و اگر واحد صنعتی بخواهد با رعایت تمام موازین بهداشتی به صورت محدود فعالیت کند و ضمانتی برای پاسخگو بودن خود در مقابل کارکنانش بدهد اجازه فعالیت خواهد داشت.

بایبوردی با بیان اینکه همه نیروهای بسیج، ارتش، هلال احمر و سپاه در کنار شهرداری در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: تمام عملیات ضدعفونی در شهرهای چهارگانه آران و بیدگل شامل ابوزیدآباد، سفید شهر، نوش آباد و آران و بیدگل با همکاری مردم و نیروهای مستقر در حال انجام است و در ۱۱ روستا هم دهیاران همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

وی تصریح کرد: رزمایش پدافند بیولوژیک ارتش را هم در شهرستان برگزار کردیم، ارتش هم امکانات و پزشکان خود را بکار گرفته و در کلینیکی به نام بهروان ۳۵۰۰ خانواده تحت پوشش خود را غربالگری کرده و بسیج هم پایگاه پدافند زیستی خود را فعال کرده و محلات روستایی را پوشش داده و در کل آران و بیدگل را به ۳۷ منطقه تقسیم کرده‌اند و به مشکلات خانواده‌ها رسیدگی می‌کنند و نیروهای بسیج مردمی هم کمک خوبی برای منطقه بودند.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه متوسط نرخ همکاری کشوری در سامانه سلامت ۶۱ درصد است، افزود: در شهرستان آران و بیدگل این نرخ همکاری بالای ۷۵ درصد است و تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر از مردم در این سامانه سلامت ثبت نام و غربالگری شده‌اند.

وی تصریح کرد: کنترل شیوع بیماری در آران وبیدگل در حال انجام است و تا ۱۰ روز قبل اقدامات ما تدافعی بود اما از ۱۰ روز قبل حالت تهاجمی نسبت به شیوع کرونا داشتیم و انجام این غربالگری‌ها خود نشانگر تهاجمی بودن ما در مقابل شیوع کروناست و خوشبختانه شیب این بیماری از حالت صعودی در شهرستان خارج شده و اگرچه حالت نزولی ندارد اما در شرایط کنترلی است.

بایبوردی در خصوص کمبودهای اقلام بهداشتی آران و بیدگل گفت: در این شهرستان کمبود پزشک متخصص عفونی، داخلی و بیهوشی از گذشته هم وجود داشته و پیگیر هستیم که این کمبود از طریق دانشگاه علوم پزشکی کاشان رفع شود و در بحث تجهیزات هم در اقلام بهداشتی مانند ماسک، الکل و دستکش کمبودهایی وجود دارد که شهرستان به سمت تولید ماسک‌های سه لایه رفته و از طریق بسیج و گروه‌های مردمی در حال دوخت و توزیع ماسک است و مواد ضدعفونی مانند آب ژاول هم از طریق شهرداری و کمک خیران تا به حال تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های کنترل و بازرسی هم در شهرستان با کمک بسیج و ارتش فعال است، گفت: دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت ترددها از هشتم فروردین در شهرستان در حال اجراست و روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین هم محدودیت تردد خودرو از درب منازل وجود دارد همچنین ورود مردم به پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها و جنگل‌ها ممنوع است و نیروهای منابع طبیعی هم بر نبود تجمعات نظارت دارند و در کل تجمعات خانوادگی در جنگل‌های دست کاشت شهرستان ممنوع است و مردم لازم است همه موارد را رعایت کنند.

فرماندار آران و بیدگل با تاکید بر لزوم وجود سواد رسانه‌ای، اظهار کرد: از فعالان شبکه‌های مجازی استدعا دارم که شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی نکنند و اخبار کذب را منتشر نکنند چرا که این امر باعث هراس اجتماعی می‌شود و آسیب‌های روحی و جدی به افراد می‌رسد و این فعل تبعاتی دارد و جرم محسوب می‌شود و از مردم هم درخواست دارم که اخبار ویروس کرونا را از صداوسیما و خبرگزاری‌های رسمی و دنبال کنند.

کد خبر 416928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.