ناظران شهرداری درباره راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در ورودی مترو پاسخگو باشند

رئیس شورای شهر مشهد نسبت به راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در ورودی یکی از ایستگاه‌های متروی مشهد در روزهای شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود در مطلبی با عنوان "توضیحی برای یک ویدئوی حساسیت برانگیز" نوشت: ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که طی آن چند تن از شهروندان بی‌توجه به تذکرات و پروتکل‌های بهداشتی اعلامی طی این چند روز، اقدام به راه‌اندازی ایستگاه صلواتی و توزیع خوراکی و نوشیدنی نذری در ورودی بسته ایستگاه مترو کرده‌اند. اقدامی عجیب، خطرناک و غیرقابل توجیه.

ابتدا و پیش از هر چیز بگویم عوامل نظارتی مترو، شهرداری منطقه و سایر بخش‌های خدماتی شهرداری بایستی قطعاً پاسخگو باشند و ما در برابر اینگونه بی‌توجهی‌ها که ممکن است تهدیدی برای سلامت شهروندان باشد، تعارف و مماشاتی نداریم. به همین جهت از اولین ساعات نظارت عالیه شورای شهر را مأمور کردیم تا ضمن تهیه گزارشی از این اقدام، با آنانی که کوتاهی کرده‌اند برخورد شود.

در ادامه روی سخنم با افرادی است که دست به راه‌اندازی چنین رویدادهایی می‌زنند… برادران و خواهران من! کمتر کسی به حسن نیت شما و تعلق خاطرتان به شعائر و حفظ آنان تردیدی دارد. اما در روزهایی که عالمان دینی و دانشگاهی تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه به منظور قطع زنجیره کرونا دارند، این اقدام شما جز نقض پروتکل‌های اعلامی است؟ جز این است که خستگی را در تن کادر درمان پایدار تر می‌کنید؟ به نظرتان ائمه هدی (س) که شعبان، ماه سرور و شادکامی آنان است از اینکه خدای ناکرده سلامت شیعیان‌شان تهدید شود رضایت دارند؟ ما بیش از شما دلتنگ سرور و شادی‌های شعبانی مشهدیم - بخصوص که شعبان در خراسان با آیین کهن چراغ برات آمیخته شده و صفای خاصی دارد- اما خواهشمندم به دور از تصمیم‌گیری در فضاهای احساسی با این بحران برخورد کنید.

از شهروندان عزیزی هم که با حساسیت و نظارت مسئولانه خود بر این موضوعات یار مدیریت شهری در روزهای بحران شده‌اند، نهایت سپاس را داریم.

کد خبر 416919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.