باستانی: قانون اساسی مغفول مانده است

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: در حال حاضر اجرای بسیاری از اصول قانون اساسی مغفول مانده که باید به آن توجه کرده و آئین نامه‌های اجرایی برای آن تدوین شود.

محسن باستانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: اگرچه مردم در تظاهرات‌ها پذیرش اهداف امام خمینی (ره) و انقلاب را تأیید کردند، اما امام خمینی (ره) عمل و رجوع به رأی مردم را اصلی مهم می‌دانست. اگر ادامه روند جمهوری اسلامی بر اساس قانون پیش رود اهداف نظام محقق خواهد شد.

وی افزود: همه سیستم‌های سیاسی باید عملکرد و دستاوردهای خود را مرور کرده و لازم است در مسائل مهم کشور بازنگری شده و در اصلاح برخی راه‌ها گام‌های اساسی برداشته شود و از همه اصناف و قشرهای جامعه نیز باید مشورت گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: در حال حاضر اجرای بسیاری از اصول قانون اساسی مغفول مانده که باید به آن توجه کرده و آئین نامه‌های اجرایی برای آن تدوین شود؛ همیشه باید به قانون اساسی رجوع کرد و بر اساس اصول آن دست به اجرا بزنیم.

باستانی ادامه داد: از سال ۱۳۷۶ مبحث اصلاحات باید جدی گرفته می‌شد و امور کشور با منش آن مورد بررسی قرار می‌گرفت؛ زیرا در حال حاضر تمامی امور کشور نیازمند بازنگری است. نیاز است بسیاری از روش‌ها اصلاح شود. بازنگری در قانون اساسی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

کد خبر 416915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.