رهبر: آرمان‌های اسلامی با زد و بند و کتک کاری محقق نمی شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید به اهمیت اسلام و تحقق آرمان‌های اسلامی توجه کرده و در تمامی قسمت‌های کشور مانند ادارات، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، سینما و … آن را به کار بگیریم. رعایت این مسائل نیز با زد و بند و کتک کاری محقق نمی‌شود؛ بلکه باید با فرهنگ سازی و اخلاق حسنه آن را اجرایی کرد.

حجت اسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اهمیت روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: مردم سال‌ها با حضور در تظاهرات‌ها علیه رژیم شاه، امام (ره) و انقلاب اسلامی را تأیید کرده بودند و شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی سر می‌دادند، امام خمینی (ره) فرمودند جمهوری اسلامی به رأی مردم گذاشته شود و نظام دموکراسی و مردم سالاری قانونی شکل بگیرد.

وی افزود: روز ١٢ فروردین، روز تحقق خواسته ملت است که در دنیا بی سابقه بود. در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید که ملتی با ۹۸ درصد آرا نظام خود را تأیید کنند. ملت ایران در مراحل بعدی انقلاب نیز نشان داد همواره با گذشت ۴۰ سال از عمر این انقلاب، پشتیبان آن هستند؛ البته ممکن است در یک کشور ٨٠ میلیونی، تعدادی نیز مخالف باشند اما میزان رأی ملت است. اکثریت این ملت پشتیبان جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: آرمان‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب مسیر تحقق واقعی اسلام است؛ از این رو برای رسیدن به عدالت اسلامی در جامعه بیشتر تلاش کرد. با اینکه در ۴۰ سال گذشته برای مناطق محروم امکانات فراهم شده اما هنوز بین اغنیا و فقرا در جامعه اسلامی شکاف وجود دارد که باید برطرف شود.

رهبر خاطرنشان کرد: باید به اهمیت اسلام و تحقق آرمان‌های اسلامی توجه کرده و در تمامی قسمت‌های کشور مانند ادارات، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، سینما و … آن را به کار بگیریم. رعایت این مسائل نیز با زد و بند و کتک کاری محقق نمی‌شود؛ بلکه باید با فرهنگ سازی و اخلاق حسنه آن را اجرایی کرد.

کد خبر 416914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.