ساخت اتاق‌های کشت "هیدروپونیک" توسط شرکت دانش‌بنیان اصفهانی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: اتاق‌های کشت هیدروپونیک و خشک کن‌های فوق کم مصرف، دو محصولی است که سبب شده ما فناور برتر شویم و این دو محصول را به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادر کنیم.

محسن کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان "قلب صنعت آسیا" مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان کارآفرین برتر در حوزه کشاورزی شده است، اظهار کرد: این شرکت به رویشگر معروف است و اقدامات آن در زمینه صنایع کشاورزی تبدیلی است.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای شرکت ما ساخت دستگاه‌ها و اتاق‌های کشت هیدروپونیک است که برای تولید جوانه‌های خوراکی و علوفه هیدروپونیک از آن استفاده می‌شود. تولید اتاق‌های کشت و خشک کن‌های کم مصرف دو موردی است که سبب شده فناور برتر شویم؛ ما این دو محصول را به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادر کرده‌ایم.

مدیرعامل احیاگران قلب صنعت آسیا با توضیح اینکه ساخت انواع خشک‌کن‌ها نیز از دیگر دستاوردهای این شرکت است، اضافه کرد: از دستگاه‌های خشک‌کن برای خشک کردن سبزی، گیاهان دارویی و زعفران و تولید چیپس میوه استفاده می‌شود؛ خشک کن‌ها دارای انواع مختلفی مانند کانتی‌نیوس، ماکرو ویو، وکیوم درایر و فیریز درایراست که تنها چند کشور در دنیا به تکنولوژی آن دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه خشک‌کن برای خشک کردن مواد شیمیایی هم قابل استفاده است، تصریح کرد: از این دستگاه می‌توان برای خشک کردن برخی مایعات مانند شیر نیز بهره گرفت؛ علاوه‌بر این ما با همکاری هشت شرکت دانش‌بنیان دیگر، بزرگ‌ترین خط تولید داروهای گیاهی و صادرات آن را به کشورهای دیگر راه‌اندازی کرده‌ایم.

کریمیان خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال روی ساخت خشک کن‌های ارزان قیمت‌تر تمرکز کرده‌ایم؛ این نوع خشک‌کن مانند کابین است و خشک کن‌های فوق کم مصرف نام دارند که با گاز کار می‌کند و در خانه، کارگاه و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. ما در سطح کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: ما ضایعات کشاورزی را به حداقل رسانده‌ایم؛ این ضایعات معمولاً حدود ۴۰ درصد است که توانسته‌ایم آن را به زیر ۳۰ درصد برسانیم.

کد خبر 416903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.