توزیع بیش از ۱۰ هزار قرص ویتامین D در بین کارگران شهرداری مشهد

دبیر پشتیبانی و مقابله با ویروس کرونا معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای دومین مرحله از توزیع ۱۰ هزار و ۵۰۰ قرص ویتامین D در بین کارگران شهرداری مشهد خبر داد.

محمد پذیرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت نیروهای کارگری و در جهت تقویت سیستم ایمنی این افراد مرحله دوم توزیع قرص‌های ویتامین D در حال انجام است و بین تمامی نیروهای کارگری فضای سبز، خدمات شهری و نیروهایی که در خط مقدم این عملیات همانند نیروهای سازمان آرامستان های شهرداری مشهد قرار دارند، توزیع می‌شود.

دبیر پشتیبانی و مقابله با شیوع ویروس کرونا معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمهیدات خاصی در آرامستان‌ها نظیر تعطیل شدن آب سردکن‌ها و تخصیص غرفه‌هایی برای عرضه آب معدنی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اختصاص خودروی حمل متوفیات ویژه و مشکوک به صورت ۲۴ ساعته، ضد عفونی آمبولانس‌ها و تمهیدات خاص برای کاهش ازدحام جمعیت در بلوکه‌های تدفین از دیگر اقدامات است.

پذیرا تصریح کرد: با توجه به خطر زیاد انتقال بیماری از طریق تماس با جسد متوفیان بیماری کرونا، بلافاصله پس از تایید فوت بیمار، جسد در کیسه مخصوص حمل اجساد قرار داده می‌شود و افراد مسؤول انتقال متوفی به داخل کیسه مخصوص باید از تجهیزات حفاظت فردی کامل استفاده کنند.

دبیر ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی کارکنان سردخانه و افراد درگیر در انتقال و تشیع جسد از خطرات زیستی احتمالی، گفت: طبق دستورالعمل تدفین اجساد خاص، در هنگام شست و شو از تجهیزات حفاظت ایمنی فردی استفاده می‌شود و پس از پایان شست و شو و دفن جسد تمام وسایل بر جا مانده از متوفی عفونی محسوب شده و باید مطابق دستورالعمل‌های کشوری معدوم شود.

پذیرا افزود: در صورتی که وابستگان فرد متوفی تقاضای مشاهده جسد را داشته باشند ضمن دریافت آموزش‌های لازم حفاظت فردی و نداشتن هرگونه تماس با همراهی کارشناس بیمارستان امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه اجساد در کمترین زمان ممکن باید به محل دفن منتقل شوند، اظهار کرد: به خانواده بیمار در خصوص اهمیت موضوع و دلایل انجام نشدن بعضی مراسم، توضیحات لازم داده می‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: جسد با رعایت دستورالعمل و تمام نکات مورد نظر آماده دفن می‌شود و اطراف جسد و خودروی حمل جسد ضد عفونی می‌شود و جسد در گوری با عمق حداقل دو متر طبق دستورالعمل دفن و تمام مراحل دفن کاملاً بهداشتی انجام می‌شود.

کد خبر 416900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.