مرگ ۲ ایرانی مبتلا به کرونا در اسپانیا

مرگ سه پزشک مسلمان در انگلیس، ​​​​​​​مرگ بانوی یزدی در تصادف، نجات پزشک باشگاه استقلال از بیماری کرونا، کمک مالی ژاپن به ایران برای مهار شیوع کرونا و مسدود شدن مسیر آبادان به خرمشهر، عناوین اخبار مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا باعث شده است برخی ایرانیان مقیم آنجا گرفتار این بیماری شوند که تاکنون ۲۰ مورد ابتلا از آن‌ها گزارش شده است. براساس اطلاعات یک منبع آگاه علاوه بر ابتلای این تعداد ایرانی به کرونا، دو سالمند ایرانی مقیم اسپانیا نیز بعد از ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. براساس ادعای این منبع برخی از این هموطنان ایرانی در اسپانیا مبتلا نشده‌اند بلکه به دلیل نهفته بودن این ویروس در بدن در مراحل نخستین بعد از ورود به این کشور علائم بیماریشان آشکار شده و در بیمارستان بستری شده‌اند.

اطلاعات کسب شده در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در اسپانیا اینگونه است که با گفت وگوهای انجام شده با شرکت هواپیمایی ماهان، هفته گذشته شماری از دانشجویان در آخرین پرواز این شرکت به ایران بازگشتند.

هرچند آمار دقیقی از شمار ایرانیان مقیم اسپانیا در دست نیست اما تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۲ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند.

مرگ سه پزشک مسلمان در انگلیس

به نوشته پایگاه اینترنتی العربیه اولین موارد فوت در بین کادر پزشکی انگلیس در اثر ابتلای بیماری کرونا، سه پزشک مسلمان با پیشینه مهاجرتی هستند که طی یک هفته اخیر جان خود را از دست داده‌اند.

یکی از این پزشک‌های مسلمان که تا پیش از شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی و سودان مشغول خدمت بود، پس از وقوع همه‌گیری کرونا در انگلیس به این کشور بازگشت تا به خدمات ملی سلامت آن در مقابله با گسترش بیشتر این بیماری کمک کند.

در بیمارستان‌های انگلیس، لباس‌های محافظ و ماسک و دستکش به اندازه کافی در اختیار کادر درمانی قرار ندارد و همین امر شمار زیادی از آن‌ها را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد. این در حالی است که مدیران بیمارستان‌های انگلیس هشدار داده‌اند مراکز درمانی این کشور در روزهای آتی با سونامی بیماران مبتلا به کووید -۱۹ مواجه خواهد بود. تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس تا حدود ۲۰ هزار نفر رسیده است و ۱۲۲۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شماری از مسئولین انگلیسی از جمله «بوریس جانسون» نخست‌وزیر، «مت هنکاک» وزیر بهداشت و «دومینیک کامینگر» به این بیماری مبتلا شده‌اند. شاهزاده «چارلز» فرزند ملکه انگلیس نیز که به این بیماری مبتلا شده بود روز دوشنبه، پس از بهبودی از قرنطینه خارج شد.

در گذشت رئیس عقیدتی سیاسی پلیس مازندران

حجت‌الاسلام حاج سید عبدالعلی رضایی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران درگذشت.

سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران طی پیامی این ضایعه تلخ را به همکاران خود تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ضایعه درگذشت روحانی جلیل القدر و عالم برجسته، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالعلی رضایی که عمری را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سنگر پاسداری از امنیت، حریم ولایت و ارزش‌های اسلامی گذزاند، موجب تأثر و تالم خاطر همگان شد. اینجانب درگذشت این عالم ربانی را به جامعه روحانیت، همکاران و کارکنان مجموعه عقیدتی سیاسی انتظامی استان و خانواده گرامی ایشان، تسلیت عرض کرده و علو درجات را برای آن روحانی فقید از درگاه خداوند قادر متعال خواستارم.

مرگ تلخ بانوی یزدی در صحنه تصادف

سرهنگ رضا زارع، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: بر اثر برخورد خودروی بنز الگانس با پراید در منطقه صفاییه یزد سرنشین پراید در دم جان باخت و راننده آن دچار آسیب جدی شد. سرنشینان بنز پس از این تصادف متواری شده اما راننده در محل باقی ماند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان اینکه خودرو بنز به مدت شش ماه توقیف شد و طبق قانون، مجازات سه سال زندان نیز در انتظار راننده خاطی خواهد بود، هشدار داد: رانندگانی که با سرعت جنون آمیز در خیابان‌های کوچک یزد جولان می‌دهند علاوه بر جریمه و توقیف خودرو مجازات قانونی در انتظار آنها می‌باشد.

نجات پزشک باشگاه استقلال از بیماری کرونا

کاوه ستوده، پزشک باشگاه استقلال از بیماری کرونا نجات پیدا کرد. وی پس از ابتلا به ویروس کرونا و گذران دوران بیماری در بیمارستان، امروز از بیمارستان مرخص شد.

این باشگاه در پیامی عنوان کرد: از طرف اعضای باشگاه استقلال و هواداران میلیونی‌اش برای دکتر ستوده آرزوی سلامتی روز افزون داریم و امیدواریم هر چه سریع‌تر بهبودی و عافیت کامل ایشان را شاهد باشیم.

کمک مالی ژاپن به ایران برای مهار شیوع کرونا

کمک مالی هفت میلیون دلاری ژاپنی‌ها برای مهار شیوع کرونا به دست ایران می‌رسد. تشکل برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد که بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان است، این کمک را به ایران ارسال کرده است. گفته می‌شود حمایت ژاپنی‌ها بزرگترین کمک مالی به این نهاد بوده است.

مسدود شدن مسیر آبادان به خرمشهر

با دستور فرماندار ویژه آبادان از صبح امروز مسیر آبادان به خرمشهر مسدود شد.

کد خبر 416898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.