توجه به سختی کار کارکنان خدمات شهری در سازمان شهرداری‌های کشور

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سازمان شهرداری‌های کشور تامین خودروها به تعداد کافی برای ضدعفونی کردن معابر را در دستور کار قرار داده و به سختی کار کارکنان حوزه خدمات شهری توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در ویدئو کنفرانس بررسی اقدامات و مشکلات معاونت‌های خدمات شهری کلانشهرها در خصوص شیوع کرونا ویروس با معاونت عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، اظهار کرد: شهرداری اصفهان کلیه امکانات و خدماتی را که برای ستاد خدمات نوروزی پیش بینی کرده بود، به ستاد پیشگیری از کرونا در قالب پنج کمیته و هفت کارگروه در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان تغییر فرایند و رویکرد داد و در این مدت فعالیت‌های زیادی را انجام داد.

وی تصریح کرد: ضدعفونی کردن روزانه معابر شهر اصفهان با فعالیت ۴۵ اکیپ خودرویی و ۱۰۰ اکیپ پیاده به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کیسه‌های زباله مخصوص خودروها برای جلوگیری از انداخته شدن ماسک و دستکش در معابر شهری توزیع شده است، ادامه داد: تعطیلی مترو و کاهش قابل توجه سرویس دهی اتوبوسرانی در شهر اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۰ هزار بسته اقلام بهداشتی توسط شهرداری در مناطق کمتر برخوردار شهر به صورت خانه به خانه توزیع شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

امیری با بیان اینکه ۴۲ اکیپ به صورت گشت ویژه از ۲۸ اسفندماه در شهر فعال شده و با چادر خوابی مسافران و کلید به دستان برخورد قانونی می‌کنند، گفت: طرح زوج و فرد خودروها با هماهنگی ستاد کرونا از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری نیز تردد خودروها در شهر ممنوع شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مقابله با بیماری کرونا ۱۶ ورودی شهر کنترل و از ورود خودروهای غیر پلاک اصفهان به این شهر جلوگیری می‌شود، ادامه داد: در اصفهان مشاوره اجتماعی و روانی افراد مبتلا به بیماری کرونا در حال انجام است و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده و افرادی که در این زمینه نگرانی داشته باشند می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی به شهروندان با استفاده از ۷۰۰ تابلو و توزیع بیش از ۱۵۰ هزار پوستر در شهر انجام شده است، گفت: تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری اصفهان اعم از سازمان‌های آتش نشانی، پسماند و آرامستان ها درگیر بحران کرونا شده‌اند.

وی به «حسین رجب‌صلاحی» معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیشنهاد داد با توجه به کمبود امکانات خودرویی متناسب با ضدعفونی شهرها در کشور، سازمان شهرداری‌ها تأمین خودروها به تعداد کافی را در دستور کار قرار داده و سختی کار کارکنان حوزه خدمات شهری را مورد توجه قرار دهد زیرا با وقوع هر بحرانی در شهرها از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی و کرونا تمام حوزه‌های خدمات شهری شامل مدیران، کارشناسان و کارگران به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

امیری تاکید کرد: تست سلامت کارکنان سازمان آرامستان‌ها باید به عنوان مصوبه ابلاغ و دانشگاه علوم پزشکی ملزم به انجام آن شود.

کد خبر 416892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.