۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
بسته حمایت از صنعت گردشگری رسید

معاون گردشگری درحالی از به نتیجه رسیدن بسته حمایت از صنعت گردشگری در دولت خبر داد که این بسته در ابتدای راه، با نقدهایی همراه شده است.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری معاون گردشگری درباره جزئیات این بسته حمایتی که به واسطه خسارت‌های متحمل شده در زمان شیوع ویروس کرونا، شامل حال صنعت گردشگری شده است، توضیح داد: پس از پیگیری‌های مستمر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دولت سرانجام با بسته حمایت از واحدها و فعالان گردشگری، با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری موافقت کرد.

این بسته شامل:

۱. امهال سه ماهه مالیات، اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده است.

۲. تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی.

۳. امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری.

۴. تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی.

۵. امکان استفاده از اوراق سرمایه در گردش طرح «گام» (گواهی اعتبار مولد با هدف تأمین نقدینگی بنگاه‌های مالی بدون افزایش تورم)

۶. امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرح ۱۲ درصد.

تیموری همچنین گفته است: تمدید دوره امهال موارد فوق الذکر از سه ماه به شش ماه در دست پیگیری است.

اما نقدهایی هم به این بسته حمایتی وارد شده است:

راهنمایان گردشگری با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر که تقریباً از نیمه دوم سال ۹۷ به دنبال وقایع سیاسی، وارد پیک بیکاری بلندی شده و برآورد شده این وضعیت تا شهریور ماه برای گروه زیادی از آن‌ها همچنان ادامه داشته باشد از جمله این منتقدان است که نمی‌داند از چه حمایت‌هایی برخوردار خواهد شد. معاون گردشگری پیش‌تر قول داده بود: پیگیر تخصیص وام کم‌بهره برای این گروه از فعالان گردشگری است.

تیموری اینک در پاسخ به نقدهای وارد شده از سوی جمعیت راهنما، مدرسان گردشگری و سایر فعالان این حوزه، تاکید کرده است که این بسته حمایتی، همه شاغلان این حوزه را که از طریق گردشگری امرار معاش می‌کردند، دربرمی‌گیرد.

او درباره تکلیف کارمندان اخراج شده از مراکز گردشگری به علت تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا نیز توضیح داده است: این کارمندان اگر بیمه باشند می‌توانند از محل بیمه بیکاری استفاده کنند.

معاون گردشگری در عین حال تاکید کرده است: واحدهای (گردشگری) که نیروی انسانی خود را در این مدت اخراج کرده‌اند نمی‌توانند از این مزایا (بسته حمایت از گردشگری) استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 416879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.