پروژه ارتقای اینترنت خانگی به VDSL در دست اجرا است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد مقابله با کرونای استان مازندران در جریان اقدامات این استان برای مقابله با کرونا قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر معین ستاد مقابله با کرونای استان مازندران، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا این استان، با اشاره به اقداماتی که دولت در حوزه مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، اظهار کرد: دولت همزمان با جنگ ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه نیز در حال جنگ است.

وی با تاکید به اینکه دولت در این حوزه کار بسیار سختی برای مراقبت از سلامتی مردم دارد، افزود: با این حال در کشور برای تأمین نیازمندی‌های ضروری مردم کمبودی نداریم در حالی که در کشورهای مختلف شاهد کمبود اقلام ضروری مردم در این روزها بودیم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در روزهای نخست شناسایی این ویروس در اقلامی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده مشکلاتی وجود داشت، گفت: با همدلی و حرکت جهادی کمبودهای اولیه برای کالاها و مواد حفاظتی برطرف شده و هم اکنون در بیمارستان‌های استان مازندران تا سه روز تجهیزات تأمین شده و در برخی استان‌ها تا یک هفته ذخیره شده است.

وزیر معین ستاد مقابله با کرونا در استان مازندران با اشاره به روند مناسب درمان و پیشگیری از بیماری کرونا در استان مازندران، گفت: در استان مازندران همین طور که به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی پرداخته شده است باید از افراد بیمار چه در نقاهتگاه‌ها و چه در منازل مراقبت شود.

وی پرداختن به بحث نقاهتگاه‌ها را یکی از موارد مهم در کنترل بیماری عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود بیماران به مدت دو هفته در نقاهتگاه‌ها یا خانه بمانند و در سطح جامعه تردد نداشته باشند.

وزیر ارتباطات به فشار بالایی که در این ایام به شبکه ارتباطی کشور وارد می‌شود اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه ارتقای اینترنت خانگی به VDSL را با تأمین اعتبار در دست اجرا داریم.

کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در مازندران

وی با اشاره به اینکه ۶۷ نقطه در استان مازندران برای ورود به استان و تردد بین شهری کنترل می‌شود، افزود: در حدود ۸۰ درصد مردم از این طرح استقبال کرده‌اند و مصرف سوخت نسبت به روزهای گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است.

حسین زادگان از کاهش ۷۶ درصدی ورود و ۷۳ درصدی خروج از استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حدود ۶۰ وسیله نقلیه جریمه نقدی شدند و همچنین ۱۵۸ واحد صنفی نیز پلمپ شده که نسبت به میزان واحدهای صنفی استان مازندران عدد ناچیزی است.

استاندار مازندران در این ارتباط ویدئو کنفرانسی به مشکلات موجود برای تقویت مبارزه با ویروس کرونا در این استان نیز اشاره کرد و گفت: برای افزایش تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان وجود دارد تا بتوانیم از افراد بیشتر مشکوک به کرونا تست این بیماری را انجام دهیم.

وی همچنین به تأمین تجهیزات کمک تنفسی برای تجهیز ۵۰ تخت در استان مازندران نیز اشاره کرد و افزود: در حدود ۲۵۰ تخت مجهز در سطح استان وجود دارد که تاکنون در حدود ۲۰۰ تخت آن اشغال شده و با تجهیز این ۵۰ تخت نیازهای روزهای آینده برای بستری بیماران کرونایی نیز تأمین می‌شود.

کد خبر 416875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.