۴۲۱ میلیون مترمکعب حجم آب پشت سد زاینده‌رود/ سدهای استان کمتر از ۵۰ درصد آب دارد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امروز حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود ۴۲۱ میلیون مترمکعب است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته ورودی آب به سد زاینده رود ۷۵ مترمکعب بود که امروز به ۱۳۰ مترمکعب افزایش یافته و خروجی از این سد نیز ۱۶.۵ مترمکعب است.

وی افزود: میزان بارش‌ها در کوهرنگ مجموعاً ۹۷۱ میلی متر بوده است که سال گذشته در همین موقع یک‌هزار و ۷۹۳ میلی متر بود همچنین متوسط بلندمدت آن یک هزار و ۱۵۳ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد کاهش و نسبت به متوسط بلند مدت ۱۶ درصد کاهش بارندگی وجود داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مورد توزیع مرحله سوم آب کشاورزی، گفت: امروز درخواستی مبنی بر تصمیم‌گیری برای این امر از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شده است که در چند روز آینده تصمیم‌گیری نهایی برای آن انجام خواهد شد.

ساسانی در مورد وضعیت سدهای استان اعلام کرد: هیچ سدی تا به امروز سرریز نشده است و بارش در حوضه زاینده رود و استان کمتر از حد نرمال بوده است و مخزن سدهای استان کمتر از ۵۰ درصد آب دارد.

اخبار مرتبط:

کد خبر 416861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صديقى سلام وعرض ارادت اميدوارم با تصميمات اتخاذ شد IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    اميد وإرم كه تصميمات در جلسه اينده مو جب نگرانىى مديران خوب وگاردان نگردد واينده رو با مصرف بالا در تابستان نگردد به اميدتصميمات درست وبجا ودور إز سياست جناهى