جمع‌آوری روزانه شش تن زباله در قزوین

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به افزایش زباله‌های عفونی به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: روزانه شش تن زباله‌ بی خطرسازی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر قزوین جمع‌آوری و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی امینی اظهار کرد: پسماندهای عفونی و بیمارستانی به روش کاملاً بهداشتی و اصولی دفن شده و شهروندان هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی و حتی خانگی با حساسیت زیادی انجام می‌شود، تصریح کرد: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به سیستم بی‌خطرسازی و اتوکلاو مجهز بوده و پسماندها پس از بی‌خطرسازی به سایت بازیافت زباله محمدآباد منتقل می‌شوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه تمام زباله‌ها در سایت محمدآباد به صورت لندفیل دفن می‌شوند، یادآور شد: هم‌اکنون تفکیک پسماندهای تر و خشک از مبدا به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع بوده و هیچ پیمانکاری حق فعالیت در این زمینه را ندارد.

امینی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی و به منظور حفظ سلامت شهروندان با اخذ مجوزهای لازم، پلمپ واحدهای صنفی متخلف خرید و فروش ضایعات و برخورد با عوامل اجرایی آن در سطح شهر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ممنوعیت فعالیت مراکز خرید و فروش ضایعات و عوامل جمع‌آوری کننده پسماندهای خشک قابل بازیافت در سطح شهر، میزان هفت تن ضایعات که توسط زباله گردهای شهری دپو شده بود، جمع‌آوری و به سایت محمدآباد منتقل شد.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح بهداشت معابر و مخازن سطح شهر نیز ۱۸۵ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری، ویژه جمع‌آوری زباله خریداری و ۴۰۰ عدد از مخازن قبلی نیز بازسازی و رنگ آمیزی شد.

امینی اظهار کرد: ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی سطح شهر نیز به صورت مستمر تا رفع خطر این ویروس ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 416853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.