سرنوشت مبهم مرد اول ژرمن‌ها در آلمان

مانوئل نویر بیش از یک دهه است که پیراهن تیم ملی آلمان را به تن می‌کند، اما این روزها اخبار حاشیه‌ای زیادی از او به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آلمانی‌ها هیچوقت دغدغه‌ای بابت پست دروازبانی نداشته‌اند. طول تاریخ از سپ مایر و تونی شوماخر گرفته تا اولیور کان و ینس لمن همیشه چهارچوب دروازه‌شان محافظ خوبی داشته است

بعد از یورو ۲۰۰۸ با خداحافظی لمن اما این نگرانی ایجاد شد که چه کسی می‌خواهد جای خالی دروازبان های بزرگ را پر کند؟ در دوره‌ای که ژرمن‌ها گلر اسم و رسم داری نداشتند قرار شده بود که در جام جهانی "روبرت انکه" شماره‌ی یک سفید و مشکی‌ها باشد.

اما دست بر قضا دروازبان آلمانی که بابت مرگ دختر خردسالش افسرده شده بود دست به خودکشی زد تا کشورش را برای جام جهانی با چالشی جدی مواجه کند.

اما با شروع جام جهانی در دروازه آلمان جوانی ظهور کرد که پس از ۱۲ سال هنوز هم شماره یک مانشافت را به تن می‌کند.

جوان بلندقامتِ "گرزن‌کیرشن" (یکی از شهرهای آلمان) خیلی زود خودش را به همه ثابت کرد. فارغ از واکنش‌هایش، مهارت بالای او در بازی با پا هم همه را شگفت زده می‌کرد. نویر ارائه دهنده‌ سبکی جدید در دروازه بود.

دروازبانی که توانایی‌اش در بازی با پا گاهی اوقات بهتر از بازیکنان جلوی زمین بود. به راحتی تا بیرون محوطه‌ی جریمه می‌آمد و در موقع نیاز به یک مدافع بدل می‌شد.

همین چند وقت پیش بود که پپ گواردیولا در مصاحبه‌ای اعلام کرد زمانی که سرمربی بایرن مونیخ بوده و قهرمانی این تیم چند هفته زودتر در لیگ بوندس لیگا آلمان مسجل شده بود، قصد داشته بخاطر بازی با پای خوب نویر، از او در خط هافبک بازی بگیرد که سران بایرن مونیخ با او مخالف بوده اند چرا که این یک توهین به تیم حریف است.

نویر در چهارچوب هم بی‌عیب و نقص بود. آنقدر کیفیت بالایی از خودش به نمایش می‌گذاشت که در سال ۲۰۱۴ و پس از قهرمانی آلمان در جام جهانی خیلی‌ها او را لایق بردن توپ طلا می‌دانستند. مغرور آلمانی هیچوقت خودش را کمتر از ستاره‌های بزرگ دنیا نمی‌دانست و پیش از تقابل با مسی و رونالدو همیشه از برتری خودش نسبت به آنها سخن می‌گفت.

در یکی دو سال گذشته، اما مصدومیت‌های نویر باعث شده که خیلی‌ها به این فکر کنند که شاید دوران شماره یک بودن او هم به سر رسیده است. یواخیم لو که به راحتی بازیکنان پا به سن گذاشته را از پوشیدن پیراهن تیم ملی محروم می‌کند، هنوز به نویر باور دارد و حاضر نیست قفس توری‌اش را به فرد دیگری غیر از نویر بسپارد.

نویر مرد مطمئن آلمان‌ها و بایرنی‌ها است، دروازبانی که تعریفی جدید به این پست اضافه کرده است.

با این حال چند وقتی است که رسانه‌ها، خبر از علاقه بایرن مونیخ به مارک آندره ترشتگن دروازه بان آلمانی آبی اناری‌های کاتالان می‌دهند. این رسانه‌ها نوشته‌اند بایرن موضوع تمدید با مانوئل نویر سنگربان اول خود و ژرمن‌ها را به تعویق انداخته تا با دروازه بان بارسا مذاکره کند.

از سویی گفته می‌شود سران چلسی به دستور فرانک لمپارد خواهان امضای قرارداد با نویر هستند. این در حالی است که ترشتگن خواهان دستمزد ۱۰ میلیونی در سال از آبی اناری‌ها است. از طرفی چلسی نیم نگاهی هم به مرد آلمانی بارسا دارد و شرایط ترشتگن را برای جایگزینی "کپا" دنبال می‌کند.

با این حال سران بارسلونا که چند فصلی است خوب نتیجه نمی‌گیرند، برای راضی کردن این آلمانی سرسخت، کار دشواری در پیش دارند. با توجه به درخواست بالای مارک، مشتریان دست به نقد و بارسا، باید دید سرنوشت ترشتگن چگونه خواهد بود؟

قرارداد این ملی پوش آلمانی با کاتالان‌ها تا سال ۲۰۲۱ است و بند فسخ او نیز ۱۸۰ میلیون یورو خواهد بود.

کد خبر 416840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.