تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک فیلتردار و معمولی درکارگاه‌های شهرداری

رییس کمیسیون پشتیبانی مقابله با شیوع ویروس کرونا شهرداری مشهد گفت: روزانه حدود ۲۰ هزار ماسک بهداشتی فیلتر دار و معمولی در کارگاه های دوخت ماسک شهرداری تولید می شود.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک بهداشتی شهرداری که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع)، فرمانده قرارگاه امنیتی شهید برونسی، معاون درمان سپاه امام رضا (ع) و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد، اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا و با دستور شهردار مشهد ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرداری مشهد تشکیل و تاکنون اقدامات جامعی برای پیشگیری از شیوع کرونا انجام شده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد افزود: از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به ضد عفونی کردن روزانه تمامی اماکن، معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی، تغسیل و دفن فوت شدگان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد.
وی تصریح کرد: همچنین مصوبات حمایتی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا و متضرران از شیوع این ویروس از سوی شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسیده است.

خواجه نائینی با اشاره به ضد عفونی معابر و توزیع بسته‌های بهداشتی در حاشیه شهر مشهد، گفت: همچنین روزانه بیش از ۱۸۰ کیلومتر از معابر شهر به صورت مکانیزه یا به وسیله پمپ‌های دستی توسط نیروهای خدمات شهری، سازمان آتش نشانی و شورای اجتماعی محلات ضد عفونی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که از روز اول به آن توجه شد و در دستور کار قرار گرفت و به سرعت اجرایی شد، راه اندازی خط تولید ماسک بود، اکنون تنها مجموعه‌ای هستیم که دارای خط تولید ماسک با استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

رئیس کمیسیون پشتیبانی مقابله با ویروس کرونا شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار ماسک N۹۵ و۱۰ هزار ماسک معمولی به صورت کاملاً بهداشتی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن را مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده کادر درمانی بیمارستان‌ها تحویل داده و مابقی نیز میان نیروهای خدمات شهری و پاکبان ها توزیع می‌شود.

خواجه نائینی افزود: امیدواریم با سیاست‌هایی که در استان برای تشدید مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است به زودی شاهد از میان رفتن ابتلاء به ویروس کرونا باشیم.

کد خبر 416838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.