آخرین کشفیات تعزیرات در سه استان کشور

جریمه ۶۶ هزار یورویی یک شرکت بازرگانی متخلف در فارس، شناسایی مخزن بنزین حاوی آب در اهواز و محکومیت ۶.۴ میلیارد ریالی شرکت پخش لوازم پزشکی در اردبیل از آخرین کشفیات سازمان تعزیرات حکومتی در استان‌های کشور بوده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی کشور، علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: برای یک شرکت بازرگانی به دلیل ایفای تعهدات ارزی، حکم به تعلیق کارت بازرگانی مدیرعامل شرکت به مدت ۶ ماه و استرداد ۶۶ هزار یورو به بیت المال صادر شد.

وی افزود: با شکایت یکی از بانک‌های استان از یک شرکت بازرگانی به خاطر عدم ایفای تعهدات ارزی، پرونده‌ای جهت پیگیری موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از احضار مدیرعامل این شرکت به تعزیرات خبر داد و تصریح کرد: طی تحقیقات انجام شده در شعبه و بازجویی از این فرد، مشخص شد که شرکت مذکور به بهانه واردات اقلام مورد نیاز کشور، مبلغ ۶۶ هزار یورو ارز دولتی را از بانک شاکی دریافت کرده و این در حالی بوده که طبق گزارش گمرک استان، این اقلام به کشور وارد نشده است.

مبشری با اشاره به تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف شرکت بازرگانی ادامه داد: شعبه چهارم تعزیرات حکومتی استان که رسیدگی به پرونده را به عهده داشت حکم به تعلیق کارت بازرگانی مدیرعامل شرکت به مدت ۶ ماه و استرداد ۶۶ هزار یورو به بیت المال صادر کرد.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های بازرگانی از ارزهای دولتی برای واردات کالا استفاده می‌کنند اما کالایی وارد نمی‌کنند که تخلف ارزی محض است و از چشم ناظران دور نمی‌ماند، گفت: شماره تماس ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ به طور شبانه روزی شکایت‌ها و گزارش‌های شهروندان را ثبت می‌کند و پیگیری گزارش‌های دریافتی در دستور کار گشت‌های مشترک قرار می‌گیرد.

مخزن بنزین حاوی آب در اهواز شناسایی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان گفت: طی گشت سیار این اداره به همراه بازرسان کنترل کیفیت پخش فرآورده‌های نفتی در شهرستان اهواز مخزن بنزین حاوی آب شناسایی شد.

نعمت‌الله بیرانوندی اظهار کرد: طی گشت سیار این اداره به همراه بازرسان کنترل کیفیت پخش فرآورده‌های نفتی یکی از پمپ‌بنزین‌ها که در مخازن خود آب داشت، شناسایی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان افزود: این پمپ‌بنزین که دارای چند مخزن است؛ فقط در یکی از مخزن‌های آن حدود هزار و ۴۰۰ لیتر آب موجود بود که مقرر شد این مخزن تا شناسایی علل و عوامل مخلوط شدن آب با بنزین از مدار خارج شود.

وی در پایان بیان کرد: این گشت بر اساس گزارش‌های مردمی صورت گرفت و پرونده در حال رسیدگی است.

محکومیت ۶.۴ میلیارد ریالی شرکت پخش لوازم پزشکی در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از کشف اسپری ضدعفونی کننده تقلبی از یک شرکت و جریمه ۶ میلیاردی این شرکت خبر داد.

علی رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: با شکایت‌های مردمی در مورد عرضه اسپری ضدعفونی کننده تقلبی، با انجام تحقیقات نامحسوس و پیگیری‌های لازم محل مورد نظر شناسایی و تیم گشت مشترک با حضور رئیس شعبه سیار، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی به محل اعزام و در بازرسی‌های اولیه تعداد ۲۳۳ کارتن ۲۳ عددی اسپری تقلبی کشف شد.

وی افزود: با استعلام موضوع از معاونت غذا و دارو بر اساس نظریه کارشناسی، کالاهای مکشوفه مضر به سلامتی انسانی تشخیص داده و پرونده برای رسیدگی به یکی از شعب بدوی ارجاع شد.

رحیمی آذر تصریح کرد: شعبه رسیدگی کننده پس از احراز تخلف، شرکت مذکور را به اتهام عرضه کالای تقلبی به پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

کد خبر 416817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.