حساسیت بالای دفن زباله‌های کرونایی

شهردار خرم‌دره گفت: با توجه به شیوع کرونا زباله‌های بیمارستانی باید با پودر آهک و سایر روش‌های بهداشتی دفن شود تا هم مشکلات زیست محیطی پیش نیاید و هم خطری سلامتی اهالی شهر و اطراف شهر را تهدید نکند.

به گزارش ایمنا، امیرهوشنگ نوری‌آرا با اشاره به بازدید میدانی از جایگاه زباله‌ها، اظهار کرد: این بازدید برای اتخاذ تدابیر به منظور جلوگیری از انتشار بیماری از طریق زباله و تأمین سلامت و ارتقا بهداشت محیط اطراف شهر انجام گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی از نزدیک و با توجه به حساسیت و خطرناک بودن زباله‌های بیمارستانی سعی داریم به بهترین شکل ممکن زباله‌ها دفن شود تا محیط اطراف شهر فاقد انتشار بیماری باشد.

شهردار خرم‌دره به اهمیت دفن زباله‌ها اشاره کرد و افزود: زباله‌های بیمارستانی باید تفکیک شده حمل و دفن شود، زیرا دفن اینگونه زباله‌ها با اولویت خاص و دقت در دفن زباله‌های بیمارستانی به جهت پیشگیری از انتشار بیماری که با وجود بیماری کرونا حساسیت دو چندان شده انجام گیرد.

نوری‌آرا تاکید کرد: زباله‌های بیمارستانی باید با پودر آهک و سایر روش‌های بهداشتی دفن شود تا هم مشکلات زیست محیطی پیش نیاید و هم خطری اهالی شهر و اطراف شهر را تهدید نکند.

وی با تاکید بر این‌که بیشترین دقت در دفن بهداشتی زباله‌ها رابطه مستقیم با حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان را خواهد داشت، عنوان کرد: از واحدهای خدمات شهری و موتوری شهرداری که جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌ها را انجام می‌دهند، درخواست شده است که دقت بیشتری در این حوزه داشته باشند تا شهروندان از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

شهردار خرم‌دره به مسدودسازی جاده‌های فرعی شهر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: این کار کنترل هر چه بهتر اکیپ‌های سلامت در ورودی‌ها را در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 416815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.