۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
تاثیر کرونا بر مصرف انرژی هند

در اولین روز اجرای قرنطینه در هند که به‌منظور جلوگیری از گسترش بیشتر کووید ۱۹ انجام گرفته، مصرف برق این کشور به کمترین میزان و برابر با مصرف پنج ماه الکتریسیته کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میزان مصرف انرژی در بعضی از ایالات هند کمی بیشتر از سایر نقاط است. این نرخ مصرف بالا منجر به افزایش نگرانی‌ها درباره خاموشی بعضی از مناطق و نیاز مبرم به آن می‌شود. البته بنا بر گفته مسئولین بالا بودن درجه حرارت هوا نیز در این زمینه تأثیرگذار است چراکه به دلیل استفاده از منابع سرمایشی، گرم شدن هوا منجر به افزایش بار انرژی مصرفی می‌شود.

با این حال در نخستین روز از تعطیلات سه‌هفته‌ای تعیین‌شده توسط مقامات هندی که در راستای مبارزه با شیوع کووید ۱۹ تعیین شده این کشور با کاهش دومیلیارد و ۷۸ میلیون واحدی در مصرف نیروی الکتریسیته مواجه بوده است که بنا بر تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته تقریباً ۲۰ درصد کمتر از میانگین سه‌میلیارد و ۴۵ میلیون واحد پیش‌بینی‌شده برای کل مدت سه هفته است. این کاهش در شرایطی رخ داده که رکود اقتصادی گسترده این کشور منجر به بیشترین میزان استفاده از نیرو در طول ۱۲ سال اخیر هند بوده است.

علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود چنانچه کاهش تقاضا برای نیرو در سراسر کشور به همین روال ادامه یابد میزان برق مصرفی هند تا پایان ماه جاری برابر با بیشترین کاهش تقاضای مصرف سالانه خواهد بود.

البته با وجود اینکه بعضی از ایالات هند از آغاز قرنطینه یعنی بیست و پنجم ماه مارس با کاهش ۴۰ درصدی میزان مصرف انرژی مواجه بوده‌اند، هیچ کاهش مصرفی در پرجمعیت‌ترین ایالت آن یعنی "اوتار پرادش" دیده نمی‌شود و علی‌رغم اینکه به جز مأموران حمل و تحویل بار هیچ ترددی در خیابان‌های این ایالت دیده نمی‌شود میزان مصرف الکتریسیته در آن حدود ۳.۴ درصد بیشتر از میانگین انرژی مصرفی بوده است.

دلیل این میزان افزایش احتمالاً استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع و سایر لوازم خانگی بوده است چرا که با توجه به گزارشات، هند در چند روز اخیر با افزایش درجه حرارت هوا مواجه بوده است. از سوی دیگر بنا بر گزارشات دریافتی، بعضی از بافندگی‌های صنعتی واقع در شرق هند که برای ادامه فعالیت خود نیاز به تعداد زیادی نیروی کار ندارند، علی‌رغم حساس بودن موضوع و دستور اکید برای تعطیلی به صورت شبانه به انجام فعالیت می‌پردازند که منجر به افزایش انرژی مصرفی تجاری می‌شود. با این حال گفته می‌شود که احتمالاً افزایش انرژی مصرفی خانوار می‌تواند افت بار صنعتی یا تجاری را خنثی کند ولی هنوز هم وسعت و تأثیر نقض احتمالی فرمان خاموشی دولتی نامشخص است.

کد خبر 416812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.