۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
ادارات و بانک‌ها تعطیل شود

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: اگر تعطیلی ادارات و بانک ها برای دولت جام زهر است باید برای حفظ جان مردم بی‌درنگ این جام را بنوشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان محمدکاظم شاکری با تاکید بر اینکه تا زمانی که ادارات و بانک‌ها تعطیل نشوند شکستن زنجیره شیوع کرونا امکان پذیر نیست، اظهار کرد: با شروع به کار ادارات کارمندانی که خود را قرنطینه کرده بوده‌اند در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند.

وی افزود: این مسئله سبب گسترش زنجیره شیوع کرونا می‌شود. از سوی دیگر فعالیت ادارات سبب می‌شود مردم برای انجام کار اداری به ادارات و بانک‌ها مراجعه کنند و حضور مردم در چنین اماکنی سبب افزایش احتمال ابتلا به ویروس کرونا می‌شود.

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تعطیلی ادارات و بانک‌ها اگر جام زهر هم باشد دولت برای حفظ جان مردم باید بی‌درنگ آن را بنوشد توضیح داد: اگر اکنون ادارات و بانک‌ها را تعطیل نکنیم کنترل ویروس کرونا سخت‌تر خواهد شد. دولت باید پیشتر کشور را تعطیل و قرنطینه می‌کرد اما اکنون می‌بینیم که این اقدام صورت نگرفته است و هنوز هم دیر نیست بنابراین باید دولت و ستاد مدیریت بحران کرونا هر چه سریع‌تر نسبت به تعطیلی کامل کشور به استثنا مراکز مهم و مورد نیاز اقدام کنند. در غیر این صورت ما نمی‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی با متناقض خواندن رفتار دولت تصریح کرد: از سویی اعلام می‌کنند که مردم در خانه بمانند اما از سویی دیگر می‌گویند ادارات باز است و کارمندان باید سر کار حاضر باشد این یک تناقض آشکار است و نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند بلکه ضربات جبران ناپذیر جانی به مردم وارد می‌کند و سبب افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود.

وی ادامه داد: باید راهکار جدید برای فعالیت بانک‌ها در شرایط کنونی اندیشیده شود. از سویی به دلیل تعطیلی کسب و کارها اگر بانک‌ها باز باشند چک‌ها برگشت می‌خورد و بسیاری به دلیل نداشتن فعالیت اقتصادی نمی‌توانند چک‌ها را پاس کنند. از سوی دیگر بانک‌ها می‌توانند به مدت محدود سقف برداشت و انتقال پول از طریق خودپردازها و نرم افزارهای آنلاین را افزایش دهند که مردم مجبور به مراجعه به بانک‌ها نشوند. چرا که تجمع مردم در بانک‌ها سبب ابتلای افراد بیشتر به ویروس کرونا می‌شود.

شاکری با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها کارمندان ادارات و بانک‌ها از شهری به شهر دیگر در رفت و آمد هستند، افزود: ما با تعطیل نکردن ادارات کمک می‌کنیم ویروس کرونا به شهرهایی که درگیر نیستند انتقال پیدا کند و با یک اقدام ناسنجیده خودمان به شیوع ویروس کرونا و درگیرشدن شهرهای بیشتر کمک می‌کنیم.

کد خبر 416795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.