تشخیص کرونا در پنج دقیقه امکان پذیر شد

محققان آزمایشگاه Abbott واقع در آمریکا از یک بسته آزمایش کرونا رونمایی کردند که قابل حمل بوده و تنها در پنج دقیقه ابتلاء یا عدم ابتلاء به Covid-۱۹ را مشخص می‌کند.

به گزارش ایمنا، به گفته محققان، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تولید و عرضه این بسته‌های آزمایش را به طور فوری برای موارد اضطراری صادر کرده تا امکان استفاده از این بسته‌ها در مراکز درمانی تا هفته آینده فراهم شود. این بسته آزمایش که به اندازه یک تُستر کوچک است، از فناوری مولکولی بهره می‌گیرد و نتایج منفی را نیز ظرف ۱۳ دقیقه اعلام می‌کند.

مزیت اصلی این بسته آزمایش امکان استفاده از آن در محیط‌های خارج از بیمارستان و محل‌های شیوع بیماری است. البته به گفته تولید کنندگان، این بسته آزمایش هنوز مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار نگرفته، بلکه تنها مجوز استفاده اضطراری از آن توسط لابراتوارهای تشخیصی و کادر درمانی بیمارستان‌ها صادر شده است و برای استفاده از این ابزار در محیط‌های خارج از بیمارستان، صدور مجوز مستقل توسط سازمان غذا و دارو ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، مقابله با بیماری Covid-۱۹ مستلزم اقدام از طرق مختلف است و یک بسته آزمایش مولکولی قابل حمل که امکان اعلام نتایج را در چند دقیقه فراهم می‌کند، ابزار کارآمدی است که موجب توسعه روش‌های تشخیص این بیماری شده و امکان مبارزه با آن را فراهم می‌کند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

کد خبر 416739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.