سرگرمی با معما و داستان های جنایی

داستان‌های جنایی و رازآلود جز ابتدایی‌ترین ژانرهای مورد توجه بشر در طول تاریخ بوده و این محبوبیت تا به امروز پا برجا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عنصر معما در هنر و صنعت سرگرمی همواره یکی از کم ریسک ترین حوزه‌ها در تولید و پرداخت آثار بوده، چرا که تنها با شکل گیری درست معما و ایجاد میل به دانستن در مخاطب موفقیت اثر تضمین می‌شود.

در این بسته یک فیلم، یک کتاب و یک بازی در ژانر جنایی-معمایی معرفی خواهد شد.

مظنونین همیشگی

فیلم مظنونین همیشگی اثر برایان سینگر محصول سال ۱۹۹۵ سینمای هالیوود است، این فیلم به عنوان یک شاهکار سینمایی در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما جای دارد، به همین دلیل از پرداختن به ابعاد فنی و نقد این اثر صرف نظر می‌شود.

از فیلمنامه این اثر به نویسندگی کریستوفرمک‌کوری به عنوان الگویی در سینمایی جنایی یاد می‌شود. مک‌کوری در نگارش این فیلمنامه با شیوه متفاوت خود در روایت و پرداخت داستان مخاطب را از دقایق ابتدایی تا آخرین لحظات مشتاق و درگیر نگه می‌دارد.

مک‌کوری برای نگارش این فیلمنامه در سال ۱۹۹۵ موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال از آکادمی اسکار و بفتا شد.

کوین اسپیسی، استیون بالدوین، گابریل بیرن، بلسیو دل تورو، چاز پالمینتری، کوین پولاک و پیت پاستویت بازیگران این فیلم هستند. لازم به ذکر است کوین اسپیسی برای بازی در این اثر جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آکادمی اسکار دریافت کرد.

این فیلم با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروش ۳۴ میلیون دلاری دست یابد، از طرفی نمره مخاطبانimdb به آن ۸/۵ از ۱۰ است.

مظنونین همیشگی ۱۰۶ دقیقه مخاطب را مجذوب حل شدن معمای داستان می‌کند و فیلمی به شدت لذت بخش و خوش ساخت است.

ماجرای ناپدید شدن استفانی ملر

ژوئل دیگر نویسنده موفق سال‌های اخیر در ژانر جنایی-معمایی، خالق آثار محبوبی از جمله؛ حقیقت ماجراهای هری کبر و پرونده بالتیمور، جدیدترین کتاب خود را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

در معرفی کتاب ماجرای ناپدید شدن استفانی ملر آمده:

«سی‌ام ژوئیه ۱۹۹۴، اورفه‌آ، شهری کوچک و آرام در ایالات متحده جنایتی هولناک باعث بهت و حیرت مردم شهر می‌شود. شهردار، همسر و فرزندش را در خانه‌شان به قتل رسانده‌اند. زنی جوان که به‌نظر می‌رسد شاهد قتل‌ها بوده نیز با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است. جس روزنبرگ و دِرِک اسکات، از اعضای پلیس ایالتی، مسئولیت تحقیق درمورد پرونده را به‌عهده می‌گیرند. آنها که انگیزه‌های زیادی برای اثبات خود دارند، موفق می‌شوند تا با مدارکی محکم، قاتل را شناسایی کرده و مورد تحسین همۀ شهر قرار بگیرند. اوایل تابستان ۲۰۱۴: بیست سال از آن زمان سپری شده است. روزنامه‌نگار جوانی به نامِ استفانی مِلِر به‌سراغ جس روزنبرگ آمده و با ارائۀ مدارکی محکم، به جس روزنبرگ ثابت می‌کند که بیست سال پیش، آنها قاتل را اشتباهی دستگیر کرده‌اند. کمی بعد، استفانی در شرایطی مشکوک ناپدید شده و هیچ‌کس ردی از او پیدا نمی‌کند. چه اتفاقی برای استفانی مِلِر رخ داده است؟ او پی به چه رازی برده بود که باید از صحنه حذف می‌شد؟ شب سی‌ام ژوئیه ۱۹۹۴، به‌راستی چه اتفاقاتی در اورفه‌آ رخ داد؟»

اثر جدید دیگر با نظر مثبت صاحب نظران و منتقدان حوزه رمان مواجه شده و توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. ترجمه فارسی این رمان در سال ۹۷ به دست آریا نوری انجام شده و توسط انتشارات البرز به چاپ رسیده است.

۱۳ سرنخ

تهران سال ۱۳۵۳:

تمام شهر به خاطر قتل‌های وحشتناکی که اتفاق افتاده در ترس و وحشت فرو رفته است. پلیس با تمام نیروهای خود تلاش می‌کند تا سرنخ‌های پرونده‌های قتل را شناسایی کند و شما که از زبده‌ترین کارآگاه‌های شهر هستید را فراخوانده تا معمای قتل را حل کنید.

هر کارآگاه موظف است زودتر از بقیه معمای پرونده خود را حل کند و کشف کند کدام ۱۳ سرنخ، مربوط به پرونده‌اش است.

سیزده سرنخ بازی استنتاجی ساده و در عین حال هوشمندانه‌ای است که هر بازیکن به جز سرنخ‌های پرونده‌ی خود، سرنخ‌های سایر بازیکنان که شامل اشخاص، مکان‌ها و سلاح‌ها است را میبیند و با پرسیدن سوال‌هایی از سایر بازیکنان به حل کردن معمای خود می‌پردازد، تا بفهمد که چه شخصی، با چه وسیله‌ای و در کجا قتل را انجام داده است!

هدف این بازی پیدا کردن قاتل، مکان قتل و سلاح قتل توسط بازیکنان است و بازیکنی که زود تر از سایرین موفق حل پرونده خود شود، برنده بازی است.

این بازی برای ۲-۶ بازیکن طراحی شده و هر دست بازی ۲۰-۴۰ دقیقه زمان می‌برد. مهارت‌های درک شهودی، نحوه طرح سوال و استدلال افراد در این بازی به شدت تقویت می‌شود.

۱۳ سرنخ در نسخه‌های فیزیکی و مجازی برای افراد قابل دسترس است.

کد خبر 416731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.