اولویت سفرهای ضروری در خدمات حمل و نقل عمومی شهرها

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به بخشنامه نحوه محدودسازی خدمت‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری که به استانداران ابلاغ شده، گفت: در این بخشنامه آمده است با بررسی عرضه و تقاضا در شرایط جدید، خدمات‌رسانی محدود با تقاضای مربوطه با هدف پوشش سفرهای ضروری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال کرونا با صدور بخشنامه‌ای به استانداران، مواردی را در زمینه محدودسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری برای اجرا توسط مدیریت شهری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این بخشنامه به استانداران در راستای اجرای اوامر رئیس جمهوری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور پیاده‌سازی طرح جداسازی اجتماعی در معابر شهری و محدود کردن تردد وسایل نقلیه شخصی و جهت پاسخگویی به سفرهای ضروری در هر استان، مواردی در زمینه محدودسازی نحوه خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شامل مترو، اتوبوس، تاکسی و مسافربرهای اینترنتی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم ابلاغ شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این بخشنامه آمده با بررسی عرضه و تقاضا در شرایط جدید، خدمات رسانی محدود با تقاضای مربوطه با هدف پوشش سفرهای ضروری انجام شود.

جمالی‌نژاد افزود: در برآورد عرضه، رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت پیشگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ به کاربران ناوگان حمل و نقل جهت حفظ پایداری سرویس دهی مد نظر قرار گیرد و در ارائه خدمت، تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی توسط کاربران ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در این بخشنامه آمده است که در برآورد تقاضای سفر، ملاحظات لازم از منظر میزان و جغرافیای تقاضای سفر اعم از تعداد سفرهای کاری برای یک سوم ظرفیت فعال کارمندان ادارات، مکان کارخانجات و واحدهای تولیدی تأمین کننده کالاهای اساسی مردم و جلوگیری از ارائه خدمات به مکان‌های تفریحی، گردشگری و دیگر نقاط جاذب سفر، مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: در این بخشنامه تاکید شده که سرفاصله زمانی ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی به نحوی تنظیم شود تا باعث ازدحام مسافران در برخی از ایستگاه‌ها و یا ناوگان نشود.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه در خدمت‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از لحاظ زمانی و جغرافیایی باید به تردد کارگران و دیگر اقشار ضعیف جامعه توجه شود، اظهار کرد: ضرورت دارد ناوگان حمل و نقل بار که کالاهای اساسی و مرتبط با مایحتاج ضروری در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه در خدمت‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از لحاظ زمانی و جغرافیایی باید به تردد کارگران و دیگر اقشار ضعیف جامعه توجه لازم صورت گیرد، آمده است: ضرورت دارد ناوگان حمل و نقل بار که کالاهای اساسی و مرتبط با مایحتاج ضروری مردم را جابجا می‌کنند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی و با بیشترین کارایی فعال نگه داشته شود.

کد خبر 416727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.